خبر فوری

 
برکناری تعداد زیادی از ائمه مساجد در عربستان سعودی
کد خبر :1451080264

17:07 1399/10/04


برچسب ها : ائمه, اسرائیل, امام جماعت, پاکستان, پاکستان و عربستان سعودی, رژیم صهیونیستی, عادی سازی روابط, مساجد,

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی طی سیاست های جدید ملی در رابطه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درحال برکنار کردن تعداد زیادی از ائمه و علمای مساجد و ساختمان های تجاری مهم که بیشتر آن از اتباع پاکستانی هستند، است.


ریاض: به گزارش راز نیوز| پس از عادی سازی روابط کشور های عربی با رژیم صهیونیستی و قدم های آهسته عربستان سعودی در این مسیر، باعث ایجاد ترس در هیئت حاکمه پیرو سیاست های برقراری روابط با رژیم صهیونیستی شده است. هیئت حاکمه عربستان به همین منظور طی سیاستی به بهانه اشتغال زایی برای اتباع بومی  و کاهش آمار بیکاری، درحال برکنار کردن ائمه مساجد و علمای تبعه دیگر کشورها است. افراد برکنار شده از مشاغل خود متهم به عدم پیروی از سیاست های ملی از جمله عدم رعایت دستور العمل های وزارتخانه برای هشدار دادن به مردم در مورد اخوان المسلمین، هستند. عبداللطیف بن العزیز آل الشیخ وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی در گفتگو باشبکه العربیه، برکناری ائمه مساجد را تایید کرد و گفت: این وزارتخانه نمی خواهد هیچ یک از کارکنان یا ائمه را اخراج کند، اما در عین حال ما می خواهیم آنها نسبت به وظایف خود در سمت هایشان مطلع باشند.

اما طبق تحلیل کارشناسان امور سیاسی، این برکناری ها نشان دهنده ترس هیئت حاکمه از سخنان این ائمه خلاف سیاست هیئت حاکمه در قبال اسرائیل و امکان شوراندن مردم در این زمینه است. به همین منظور ائمه و علمای مساجد و مستقر در ساختمان های تجاری مهم که بیشتر این افراد را اتباع پاکستانی تشکیل می دهند را برکنار می کند.

ارسال نظر

 
1