خبر فوری

 
 
برپایی صلح در افغانستان محور دیدار زلمی خلیل زاد و هیئت همراه با فرمانده ارتش پاکستان
کد خبر :1823492887

10:15 1399/12/19


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, پاکستان و افغانستان, روند صلح افغانستان, زلمی خلیل زاد, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, قمر جاوید باجوا, مذاکرات بین الافغان, مذاکرات صلح افغانستان, نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان,

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که روز گذشته در صدر هئیت عالی رتبه وارد اسلام آباد شد، با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که روز گذشته در صدر هئیت عالی رتبه وارد اسلام آباد شد، با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی روابط عمومی ارتش پاکستان، در این دیدار که ژنرال آستین اسکات میلر فرمانده نیروهای تحت رهبری آمریکا در افغانستان و تنی چند از مقامات ارشد نظامی ارتش آمریکا نیز حضور داشتند دو طرف پیرامون موضوعات مختلف مربوط به روند صلح در افغانستان مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در جریان این دیدار از نقش مثبت پاکستان در پیشبرد روند صلح افغانستان و برپایی ثبات در این کشور تمجید نمودند.

سفارت آمریکا در اسلام آباد با انتشار بیانیه ای در خصوص این دیدار تصریح کرد: زلمی خلیل زاد در جریان دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان بر ضرورت تسریع روند صلح و پیشبرد در جهت برپایی صلح پایدار و کسب نتیجه منصفانه تاکید نمود.

در این بیانیه آمده است که نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان تاکید نمود پاکستان به همکاری های خود در زمینه روند صلح افغانستان به ویژه دستیابی به توافق سیاسی میان افغانها و برپایی آتش بس جامع ادامه داده است.

سفارت آمریکا تاکید کرد ایالات متحده به مشاوره نزدیک با متحدان ، شرکا و کشورهای منطقه در مورد چگونگی حمایت مشترک از روند صلح ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1