خبر فوری

 
برنامه 4.5 میلیون دلاری آمریکا برای کشاورزان پاکستان
کد خبر :743028407

10:06 1401/12/26


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, روابط دوجانبه, سناتور شیری رحمان, محیط زیست, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان, کشاورزی,

خانم سناتور شیری رحمن وزیر تغییرات آب و هوای پاکستان و خانم مونیکا مدینا دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر اقیانوس ها و امور بین المللی محیط زیست و علمی با یکدیگر در اسلام آباد دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز پنجشنبه 16 مارس (25 اسفند) خانم سناتور شیری رحمن وزیر تغییرات آب و هوای پاکستان و خانم مونیکا مدینا دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر اقیانوس ها و امور بین المللی محیط زیست و علمی با یکدیگر در اسلام آباد دیدار و در زمینه همکاری آمریکا با پاکستان در خصوص کشاورزی و کود رایزنی انجام دادند.

براساس بیانیه مشترک منتشر شده از این دیدار: مقامات و متخصصان در مورد همکاری دوجانبه در زمینه های امور مرتبط با آب و هوا و محیط زیست، انتقال انرژی، سیستم آب رسانی، کشاورزی هوشمند آب و هوا، کیفیت هوا، تنوع زیستی و مدیریت زباله از جمله بازیافت پلاستیک با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف ضمن صحبت در رابطه با تاثیر سیل های فاجعه بار در پاکستان در سال 2022 میلادی، بر اهمیت ایجاد انعطاف پذیری در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی تاکید کردند. ایالات متحده حمایت خود را از ابتکار عمل پاکستان برای بازگرداندن سلامت اکولوژیکی حوضه رودخانه سند اعلام کرد. هر دو دولت تعهد خود را برای رسیدگی به بحران آب و هوا از طریق همکاری در کاهش تغییرات آب و هوا و سازگاری، ابراز داشتند.

هر دو دولت متعهد شدند که مشارکت دوجانبه خود را از طریق چارچوب "اتحاد سبز" تعمیق بخشند، همچنین گفته شد که اتحاد سبز هر دو کشور را قادر می سازد تا در مسائل آب و هوا، زیست محیطی و اقتصادی به ویژه در زمینه کشاورزی، آب و انرژی پاک در حال و آینده به طور مشترک مقابله و نیاز های آن را برآورده سازند. در رابطه با کشاورزی، دو طرف در مورد اهمیت اتخاذ شیوه های کشاورزی مدرن و گونه های نوآورانه بذر برای ایجاد انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی بحث کردند. دو طرف تعهدات جدیدی را برای مشارکت از طریق کارگروه اقلیم و محیط  زیست اظهار داشتند. ایالات متحده برنامه های جدیدی را در پاکستان اعلام کرد از جمله برنامه ای برای تقویت کارایی و اثر بخشی کود برای کشاورزان پاکستانی؛ از طرفی آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده USAID فعالیت های جدیدی را برای ترویج کشاورزی هوشمند آب و هوا و تامین مالی آب و هوا در پاکستان اعلام کرد.

ایالات متحده زیر نظر وزارت کشاورزی خود، یک برنامه کمک 4.5 میلیون دلاری برای کشاورزان پاکستانی جهت تقویت استفاده کارآمد، موثر و کارآیی کودها وسایر اقدامات اعلام کرده است.

ارسال نظر

 
1