خبر فوری

 
بررسی عملکرد سازمان ها و ادارات پاکستان توسط گروه ویژه اقدام مالی(FATF)
کد خبر :1740456939

13:35 1397/07/17


برچسب ها : FATF, پاکستان, گروه ویژه اقدام مالی,

پاکستان گزارشی در خصوص عملکرد سازمان ها و ادارات مختلف پاکستانی برای متوقف نمودن حمایت مالی از تروریسم و مقابله با پولشویی را به نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) ارائه کرد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،پاکستان گزارشی در خصوص عملکرد سازمان ها و ادارات مختلف پاکستانی برای متوقف نمودن حمایت مالی از تروریسم و مقابله با پولشویی را به نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) ارائه کرد.

بر اساس گزارش دان نیوز، هیئت عالی رتبه 9 نفره از نمایندگان آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) که در یک سفر 12 روزه به پاکستان رفته اند در اولین روز حضور خود در پاکستان،از 3 آژانس تحقیقاتی و بازرسی درخواست گزارش نمودند.

نمایندگان آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) 5 نکته از میان 10 نکات برنامه عملیاتی را از سازمان های آژانس تحقیقات فدرال (FIA) ، واحد نظارت مالی (FMU) و سازمان مبارزه با مواد مخدر مورد سوال قرار دادند.

بر اساس جزئیات خبر منتشر شده،قرار است با حفظ حریم شخصی افراد و عدم نشر جزئیات حساب های بانکی، آژانس تحقیقات فدرال (FIA) خواهد توانست به صورت قانونی اجازه دسترسی به حساب های بانکی را پیدا کند.

همچنین احتمال میرود قانون افزایش حداقل 3 سال حبس و میزان جریمه در قانون مبارزه با قاچاق ارز گنجانده شود.

گروه ویژه اقدام مالی(FATF) سوالاتی را مبنی بر نحوه تشخیص تامین مالی تروریسم از سوی افراد،نحوه زیر نظر گرفتن افراد مشکوک به ارتباط با گروههای تروریستی و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این افراد را از مقامات پاکستانی پرسید.

همچنین این گروه در ادامه سوالات و بررسی های خود،در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان برای مقابله با 1267 نفر و 1373 نفر مشکوک به عضویت در گروههای تروریستی و متوقف نمودن حساب های متعلق به این و افراد و گروههای سرپرست، نیز به پرس و جو پرداخت.

لازم بذکر است این جلسه مشترک میان سازمان های پاکستانی و گروه ویژه اقدام مالی(FATF) به منظور بررسی اقدامات موثر صورت گرفته از سوی پاکستان برای مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریست ها تشکیل گردیده است.

در میان نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) نمایندگان اسکات لند یارد انگلیس، وزارت دارایی آمریکا، واحد اطلاعات مالی مالدیو، وزارت دارایی اندونزی، بانک مردم چین و وزارت دادگستری ترکیه حضور دارند.

همچنین سازمان های مختلف پاکستان اعم از وزارت خانه های کشور، امور خارجه، دارایی و قانون، بانک مرکزی پاکستان، کمیسیون اوراق بهادار و بورس پاکستان(SECP)، اداره ملی مبارزه با تروریسم، آژانس تحقیقات فدرال (FIA)، هیئت فدرال درآمد(FBR) ،سازمان بازرسی ملی(NAB) ،سازمان مبارزه با مواد مخدر، واحد نظارت مالی(FMU)، اداره مرکزی پس انداز ملی و گروه مبارزه با تروریسم ایالت ها ملزم به ارائه گزارش در صورت درخواست گروه ویژه اقدام مالی(FATF) برای بررسی عملکرد این سازمان ها خواهند بود.

لازم بذکر است پاکستان تا ماه سپتامبر سال آینده فرصت دارد تا 10 نکته اساسی برنامه عملیاتی گروه ویژه اقدام مالی(FATF) را در سطح کشور عملی نماید.

ارسال نظر

 
1