خبر فوری

 
براس، ائتلاف شبه نظامی بلوچستان مسئولیت حمله اوماره را قبول کرد
کد خبر :1688224738

15:53 1398/01/29


برچسب ها : ارتش, اوماره, بلوچستان, پاکستان, حمله,

گروه ائتلاف شبه نظامیان آزادی طلب بلوچستان به نام "براس" مسئولیت حمله را قبول کرده و اذعان داشت : پس از رویت کارت های ملی، تنها نیروهای دریایی و گارد ساحلی را به قتل رسانده ایم.


 

به گزارش راز نيوز، افراد مسلحی در استان گوادر بلوچستان، با تیراندازی 14 مسافر را به قتل رساندند. گفته می شود که این اتفاق در شب پنجشنبه حدود ساعت 12:30 شب به وقت محلی پاکستان در منطقه اوماره ایالت بلوچستان زمانی رخ داد که 4 اتوبوس درحال حرکت از مبدا کراچی به سوی گوادر بلوچستان بودند. یکی از مقامات ایالت بلوچستان طی مصاحبه خبری با تایید خبر فوق اذعان داشت که این اتفاق در نزدیکی شهر هنگول منطقه بزی پاس و در بزرگراه هوستل انجام شده است. افراد ناشناس با نگه داشتن 4 اتوبوس، و دیدن کارت ملی افراد، 14 تن را به قتل رساندند. تاکنون افراد جان باخته شناسایی نشده اند، اما سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در پیامی اعلام کرد که نیروهای دریایی نیز در میان جان باختگان هستند. به گفته یکی از مقامات بلوچستان، اجساد افراد به بیمارستان اوماره انتقال داده شده اند.
طبق جزئیات حاصله، افراد مسلح برای عدم شناسایی خود، از لباس نیرو های امنیتی استفاده کردند. افراد مسلح پس از عملیات، به سوی بلندی های آواران فرار کردند، نیروهای امنیتی درحال حاضر با آغاز عملیات جستجوی گسترده ای در منطقه، به دنبال عاملین این حادثه هستند.

 

 


مسئولیت حمله‌

گروه ائتلاف شبه نظامیان آزادی طلب بلوچستان به نام "براس" مسئولیت حمله را قبول کرده و اذعان داشت : پس از رویت کارت های ملی، تنها نیروهای دریایی و گارد ساحلی را به قتل رسانده ایم.
سخنگوی ائتلاف شبه نظامیان بلوچستان "براس" خبرهایی مبنی بر این که افراد مسلح مسافران معمولی را هدف قرار داده اند را تکذیب کرد و افزود : روزانه صدها نفر از این منطقه عبور می کنند، اما تاکنون شبه نظامیان ما مردم را هدف قرار نداده و هیچ گونه خسارتی نیز به مردم وارد نکرده اند.


وی افزود : قبل از این نیز مقامات نظامی پاکستان برای پنهان کردن خبر جان باختن نیروهای خود، نیروهای جان باخته را به عنوان جان باختن مسافران مقابل رسانه ها ارائه کرده اند.


قابل ذکر است که 16 الی 20 نفر افراد مسلح پس از نگه داشتن اتوبوس ها و رویت کارت های ملی مسافران، 14 تن از نیروهای امنیتی ارتش پاکستان را به قتل رساندند، از طرفی نیز 2 تن از نیروها موفق به فرار شدند. سه گروه شبه نظامی آزادی طلب بلوچستان، سال گذشته در نشستی با ساخت ائتلاف نظامی، آن را " براس" به معنی برادر در زبان بلوچی نامیدند. ائتلاف از گروه های شبه نظامی، بلوچستان لبریشن فرنت، بلوچستان لبریشن آرمی و بلوچستان ریپبلکن گاردز تشکیل شده است.

ارسال نظر

 
1