خبر فوری

 
 
بانک جهانی: توسعه و آبادانی شهر کراچی برای استحکام اقتصاد پاکستان ضروریست
کد خبر :1052459022

12:26 1398/01/07


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, بانک توسعه آسیا, بانک جهانی, کراچی,

به منظور پیشرفت و استحکام اقتصاد پاکستان، توسعه شهر بندری کراچی امری ناگزیر است، برای افزایش نرخ سالانه رشد اقتصادی از رقم 7 درصد به 8 درصد باید اقتصاد کراچی با نرخ بیش از 10 درصد پیشرفت داشته باشد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس، مدیر نمایندگی بانک جهانی در پاکستان اظهار داشت: به منظور پیشرفت و استحکام اقتصاد پاکستان، توسعه شهر بندری کراچی امری ناگزیر است، برای افزایش نرخ سالانه رشد اقتصادی از رقم 7 درصد به 8 درصد باید اقتصاد کراچی با نرخ بیش از 10 درصد پیشرفت داشته باشد.

مدیر نمایندگی بانک جهانی در حاشیه نشست اتاق فکر "سی-100" در گفتگو با خبرگزاری اکسپرس اظهار داشت: نقش کراچی در اقتصاد پاکستان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما کیفیت زیربنایی کراچی در مقایسه با شهرهای با جمعیت مشابه بسیار کم است و بانک جهانی به منظور بهبود زیرساخت های شهر کراچی با دولت محلی سند همکاری خواهد نمود و منابع مالی را به صورت وام برای توسعه بخش های حمل و نقل، تامین و زهکشی آب و بهبود نظام شهرداری ارائه خواهد نمود.

پشاموتو النگوان در ادامه افزود: دولت مرکزی پاکستان برای خرید اتوبوس جهت توسعه خط اتوبوس سبز در شهر کراچی از بانک جهانی درخواست همکاری نموده است و بانک جهانی با نرخ بهتر از بازار جهانی و بر اساس یک معامله اقتصادی با پاکستان همکاری خواهد نمود.

وی همچنین خاطر نشان کرد این بانک برای تامین اتوبوس های مورد نیاز در پروژه خط زرد سریع السیر دولت محلی سند، مبالغی را تحت عنوان وام اختصاص خواهد داد و بانک جهانی برای ایجاد خطوط سبز و زرد اتوبوسرانی مبلغ 400 میلیون دلار را به عنوان وام اختصاص خواهد داد.

وی ادامه داد: بانک جهانی با همکاری دیگر سازمان های مالی بین المللی برای توسعه بخش آب و فاضلاب شهر کراچی وام ارائه خواهد داد، برای بهبود نظام تامین آب شهر کراچی مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون دلار تحت عنوان پروژه 12 ساله هزینه خواهد شد.

بر اساس این پروژه امکانات مربوط به ذخایر آب در شهر کراچی تعمیر خواهد شد و در فاز اول این پروژه مبلغ 100 میلیون دلار وام را ارائه خواهد داد، بانک توسعه آسیا، بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا و سرمایه گذاران داخلی در این پروژه سهیم خواهند بود.

مدیر نمایندگی بانک جهانی در ادامه افزود: بانک جهانی تحت برنامه گسترش فضای شهری، برای بهبود و توسعه زیرساخت ها و مکان های عمومی با دولت محلی سند همکاری خواهد نمود، اما این برنامه بانک جهانی هیچگونه ارتباطی با برنامه مقابله با زمین خواری در شهر کراچی ندارد، سیاست بانک جهانی در این خصوص بسیار واضح و روشن است و مرتبط دانستن بانک جهانی با برنامه مقابله با زمین خواری نادرست است.

بر اساس پیش بینی و آمار بانک جهانی، توسعه زیرساخت های شهر کراچی و برابری آن با شهرهای بزرگ دنیا نیازمند سرمایه گذاری مبلغی بالغ بر 10 میلیارد دلار است که 700 الی 800 میلیون دلار از این رقم را بانک جهانی تامین خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1