خبر فوری

 
بانک جهانی 2 پروژه انرژی 245 مگاواتی در ایالت خیبر پختون خوا آغاز خواهد کرد
کد خبر :1398518278

13:15 1401/08/06


برچسب ها : انرژی برق, پاکستان, پاکستان و بانک جهانی, پروژه برق آبی, پروژه های بانک جهانی, سوات, کمک مالی,

بانک جهانی در راستای رشد بخش برق ایالت خیبر پختون خوا در ادامه کمک های مالی خود، در اواخر سال جاری میلادی قرار است کار بر روی دو پروژه برق آبی 245 مگاواتی را در شهرستان سوات آغاز کند.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| نشستی در زمینه پیشرفت انجام گرفته در پروژه های انرژی برق به رهبری نثار احمد خان معاون وزیر انرژی ایالت خیبر با حضور تاشفین حیدر دستیار ویژه وزیر انرژی، مهندس نعیم خان مدیر اجرایی و مهندس پدو شاه حسین برگزار شد.

مقامات ضمن ارائه گزارش به معاون وزیر انرژی ایالت، گفتند: بانک جهانی در راستای رشد بخش برق ایالت خیبر پختون خوا در ادامه کمک های مالی خود، در اواخر سال جاری میلادی قرار است کار بر روی دو پروژه برق آبی 245 مگاواتی را در شهرستان سوات آغاز کند، که شامل پروژه برق آبی مدین 157 مگاواتی و پروژه برق آبی گبرال کالام 88 مگاواتی می باشد.

در ادامه بیان شد که به همین منظور قرار دادهای 450 میلیون دلاری میان بانک جهانی و دولت ایالت خیبر پختون خوا امضاء شده اند و این پروژه ها تا سال 2027 میلادی تکمیل می شوند که درآمد سالانه ایالت از این محل بیش از 13 میلیارد روپیه خواهد بود. مراحل تعیین مشاور بین المللی برای پروژه ها به پایان رسیده است و وی کار بر روی برنامه کاری و استراتژی آتی پروژه را آغاز کرده است ، از طرفی کار پروژه ها به صورت عملی براساس برنامه ریزی انجام شده از سال جاری آغاز می شود.

نثار احمد خان معاون وزیر انرژی ایالت ضمن ستودن اقدامات صورت گرفته و کمک های مالی فراهم شده توسط بانک جهانی به این ایالت در بخش انرژی برق، ابراز امیدواری کرد که این پروژه ها سرمایه گذاری خارجی را جذب خواهند کرد تا اقتصاد ایالت مستحکم شود.  

ارسال نظر

 
1