خبر فوری

 
 
بانک توسعه اسلامی شروع به عرضه نفت به پاکستان کرد
کد خبر :1470383386

16:20 1397/11/06


برچسب ها : بانک توسعه اسلامی, پاکستان, گاز, نفت,

پس از کشورهای عربستان سعودی و امارات، هم اکنون بسته اقتصاد حمایتی بانک توسعه اسلامی برای کشور پاکستان آغاز شده است، ذیل این بسته بانک توسعه اسلامی سالانه نفت به ارزش یک و نیم میلیارد دلار را برای کشور پاکستان فراهم خواهد کرد.


 

به گزارش راز نیوز، پس از کشورهای عربستان سعودی و امارات، هم اکنون بسته اقتصاد حمایتی بانک توسعه اسلامی برای کشور پاکستان آغاز شده است، ذیل این بسته بانک توسعه اسلامی سالانه نفت به ارزش یک و نیم میلیارد دلار را برای کشور پاکستان فراهم خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دارایی پاکستان با ابراز خوشحالی گفت : به یک پیشرفت دیگری در رابطه با دریافت نفت با تاخیر در پرداخت دست یافته ایم. براساس این خبر، بانک توسعه اسلامی نفت به ارزش چهار و نیم میلیارد دلار را طی سه سال آتی به کشور پاکستان عرضه خواهد کرد.

قابل ذکر است که بانک توسعه اسلامی هم اکنون با شروع مرحله عرضه نفت به کشور پاکستان، در نخستین مرحله نفت به ارزش 100 میلیون دلار را عرضه داشته است. از طرفی در مرحله دوم نفت به ارزش 270 میلیون دلار را به پاکستان خواهد داد.

ناگفته نماند که کشور پاکستان در حال رایزنی در رابطه با دریافت LNG با تاخیر در پرداخت با بانک توسعه اسلامی نیز است.

سخنگوی وزارت دارایی پاکستان اذعان داشت که گفت و گویی درخصوص نفت با عربستان سعودی انجام شده است که طی این برنامه سعی بر آن است تا این کشور از اواخر بهمن ماه سال جاری نفت برای کشور پاکستان با تاخیر در پرداخت فراهم خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای حمایت از کشور پاکستان در وضعیت بحران اقتصادی درحال کمک مالی، نفت و گاز به این کشور هستند.

ارسال نظر

 
1