خبر فوری

 
 
بازگشت سفیر هلند به پاکستان
کد خبر :1314107547

20:11 1397/11/06


برچسب ها : پاکستان, تحریک لبیک, هلند,

از سال قبل تاکنون سفیر هلند به علت مسائل امنیتی در پاکستان حضور نداشته حال پس از گذشت یک سال و پس از وجود امنیت امکان بازگشت سریع سفیر هلند به پاکستان وجود دارد


 

به گزارش راز نیوز، از سال قبل تاکنون سفیر هلند به علت مسائل امنیتی در پاکستان حضور نداشته حال پس از گذشت یک سال و پس از وجود امنیت امکان بازگشت سریع سفیر هلند به پاکستان وجود دارد.  طبق اطلاعات به‌دست‌آمده به علت برگزاری مراسم ساخت کاریکاتور حضرت رسول در هلند که با اعتراضات شدیدی در بیشتر کشورهای اسلامی صورت گرفت که کشور هلند با خشونت شدید مردم پاکستان مواجه شد.

نیروهای امنیتی پاکستان طی نامه‌ای به سفارت هلند هشدار داده بودند که احتمال حمله مردمی به سفارت هلند در پاکستان وجود دارد که هنگام دریافت نامه سفیر هلند در پاکستان حضور نداشت. اکنون به خاطر بهبود مسائل امنیتی امکان بازگشت سریع سفیر هلند به پاکستان وجود دارد.

لازم به ذکر است یکی از سیاستمداران دولت هلند، سال گذشته اعلام برگزاری مراسم ساخت کاریکاتور حضرت رسول ص کرد که با واکنش شدید کشورهای اسلامی روبرو شد و پس‌ازآن دولت هلند اعلام کرد این مراسم غیردولتی بوده و در هلند مردم حق آزادی بیان رادارند. که پس‌ازآن به دلیل مسائل امنیتی این مراسم لغو شد.

 

 

وزیر خارجه هلند سال قبل اظهار داشت: سفیر هلند در پاکستان توسط اشخاص نامعلوم تهدید به مرگ شده است. نیروهای امنیتی پاکستان یک ماه قبل از این بیان وزیر خارجه به سفارت هلند طی نامه‌ای هشدار امنیتی را اعلام کرده بودند.

این تهدیدها توسط حزب لبیک پاکستان صورت گرفته بود. لازم به ذکر است این حزب چند ماه پیش نیز در این امر اعتراضات شدید خود را اعلام کرده بودند. طی این اعتراضات حزب لبیک پاکستان از دولت پاکستان خواستار قطع ارتباط با کشور هلند شد. از طرفی حزب لبیک خبر تهدید سفیر هلند توسط اعضاء این حزب  را تکذیب کرد. که پس‌ازآن نیروهای امنیتی پاکستان علیه این حزب در حال بازرسی هستند.

ارسال نظر

 
1