خبر فوری

 
 
بازگشت حیدر عباس رضوی رهبر شیعه جنبش ملی متحد به پاکستان
کد خبر :293814899

17:13 1399/08/19


برچسب ها : MQM, پاکستان, جنبش ملی متحد, سید حیدر عباس رضوی, شیعه,

سید حیدر عباس رضوی رهبر حزب جنبش ملی متحد پاکستان پس از دوسال به پاکستان بازگشت.


کراچی: به گزارش راز نیوز| به گفته منابع حیدر عباس رضوی رهبر شیعه حزب جنبش ملی متحد MQM، به علت بیماری مادر خود پس از دو سال دوری از وطن به پاکستان بازگشت.
لازم به ذکر است،حیدر عباس رضوی قبل از سخنرانی جنجالی الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد در تاریخ 22 اوت 2016 حدود 5 سال پیش به کانادا مهاجرت کرده بود. حیدر عباس رضوی در سال 2018 و قبل از برگزاری انتخابات عمومی پاکستان به کشور بازگشته بود و در آن زمان حزب جنبش ملی متحد طی بیانیه رسمی اعلام کرده بود که مردم حامی او هستند. اما در سال 2018 حیدر عباس رضوی به دلایل نامشخصی طی چند ساعت دوباره کشور را ترک کرد. درحالیکه حزب جنبش ملی متحد پاکستان این بار هیچ بیانیه ی رسمی درباره بازگشت حیدر عباس رضوی صادر نکرده است. اما گفته می شود که احتمال بازگشت او به صحنه سیاست وجود دارد.
 وی در سال های اقتدار جنبش ملی متحد MQM در پاکستان علاوه بر فعالیت سیاسی، فعالیت های مذهبی نیز داشت که موجب محبوبیت وی نزد شیعیان عضو حزب جنبش ملی متحد شده بود. گفتنی است حیدر عباس رضوی همچنان اسطوره ی شیعیان عضو این جنبش است.
حیدر عباس رضوی تاکنون 2 بار عضو مجلس ملی پاکستان بوده است. وی همچنین عضو کمیته 17 نفری پارلمان اصلاح قانون اساسی بود که هجدهمین متمم را که در سال 2010 تصویب شد را تهیه کرده بود. حیدر عباس رضوی یکی از دریافت کنندگان نشان "امتیاز" است. آصف علی زرداری رئیس جمهور وقت پاکستان این جایزه معتبر مدنی را به 17 عضو کمیته مجلس ملی در سال 2011 اعطا کرده بود.
 

ارسال نظر

 
1