خبر فوری

 
بازگشت تکریم آمیز مهاجران افغان موضوع گفتگوی نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان
کد خبر :1235239319

11:48 1402/08/24


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, دولت محلی ایالت بلوچستان, مهاجران افغان, وزیر ارشد ایالت بلوچستان, کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان, کویته,

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و وزیر ارشد دولت موقت ایالت بلوچستان پاکستان در گفتگو با یکدیگر روند بازگشت تکریم آمیز مهاجران افغان به کشورشان را مورد بررسی قرار دادند.


کویته: به گزارش راز نیوز| نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و وزیر ارشد دولت موقت ایالت بلوچستان پاکستان در گفتگو با یکدیگر روند بازگشت تکریم آمیز مهاجران افغان به کشورشان را مورد بررسی قرار دادند.

طبق جزئیات منتشر شده، سرکار خانم فیلیپا کندلر نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پاکستان روز سه شنبه با میر علی مردان خان دومکی وزیر ارشد ایالت بلوچستان در شهر کویته دیدار و گفتگو نمود.

میر علی مردان خان دومکی وزیر ارشد ایالت بلوچستان در این دیدار با اشاره به حضور نزدیک به چهار دهه مهاجران افغان در پاکستان و میهمان نوازی پاکستان از این مهاجران ابراز داشت: دولت فدرال پاکستان تصمیم به بازگرداندن تکرمی آمیز مهاجران غیر قانونی به کشورشان گرفته است و در این خصوص فرجه‌ای را تعیین نموده که اکنون مدت آن گذشته است، پس از اتمام فرجه اعلام شده روند بازگرداندن تمامی مهاجران غیر قانونی از جمله اتباع افغان به کشور متبوعشان آغاز شده است، هیچ کشوری قادر به پذیرایی از اتباع بیگانه غیر قانونی نیست.

وی تصریح کرد: این اقدام علیه اتباع دارنده مدارک قانونی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه علیه تمامی اتباع خارجی که بدون هیچ‌گونه مدرک قانونی در کشور اقامت دارند کلید زده شده است. برای کمک به بازگشت این افراد مراکز مختلفی در سطح کشور راه اندازی شده است تا آنها در کمال احترام و تکریم به کشورشان بازگردانده شوند.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان خاطرنشان کرد: بلوچستان سرزمین صلح، برادری و دوستی است و در روند طرد اتباع غیر قانونی مقیم بلوچستان تمام ابعاد حقوق انسانی آنها رعایت می‌شود.

ارسال نظر

 
1