خبر فوری

 
بازگشایی گذرگاه مرزی خرلاچی میان پاکستان و افغانستان پس از گذشت 4 ماه
کد خبر :1368670901

10:10 1399/04/22


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, خرلاچی, گذرگاه مرزی, مبادلات تجاری, مرز پاکستان و افغانستان, ویروس کرونا,

گذرگاه مرزی خرلاچی واقع در نقطه صفر مرزی منطقه پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا با افغانستان پس از گذشت نزدیک به 4 ماه به منظور انجام مبادلات تجاری مجددا بازگشایی شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گذرگاه مرزی خرلاچی واقع در نقطه صفر مرزی منطقه پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا با افغانستان پس از گذشت نزدیک به 4 ماه به منظور انجام مبادلات تجاری مجددا بازگشایی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرتیپ نجف عباس فرمانده تیپ 73 ارتش پاکستان در این باره خبر داد: گذرگاه مرزی خرلاچی بین پاکستان و افغانستان از امروز به منظور انجام ترددهای تجاری بازگشایی شد و اقدامات لازم جهت ساخت بازارچه و درمانگاه مرزی با تمامی امکانات و تسهیلات در مرز خرلاچی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: پس از بازگشایی گذرگاه مرزی ترددهای تجاری در پایانه مرزی خرلاچی با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی و تدابیر احتیاطی از سر گرفته خواهد شد.

مصائب حسین از اعضای جامعه بازرگانان محلی نیز در این خصوص اظهار داشت: گذرگاه مرزی خرلاچی با افغانستان به دنبال شیوع ویروس کرونا به مدت 4 ماه مسدود بود، بسته بودن این گذرگاه مرزی مشکلات عدیده ای را برای بازرگانان، صادرکنندگان و کارگران مرزی به وجود آورده بود، بازگشایی این گذرگاه مرزی باعث خرسندی مردم محلی منطقه شده است.

مبین حسین و زرتاج علی از اعضای جامعه بازرگانان محلی بازگشایی گذرگاه مرزی خرلاچی جهت انجام مبادلات تجاری را گامی مثبت و خوشایند توصیف نموده و خواستار بازگشایی این گذرگاه مرزی جهت رفت و آمد مسافران همچون دیگر پایانه های مرزی شدند.

 

ارسال نظر

 
1