خبر فوری

 
 
بازگشایی مرز چمن پس از مذاکره با طالبان افغانستان
کد خبر :1316467232

13:22 1400/05/23


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات,

مقامات پاکستان و طالبان افغانستان سه روز قبل طی جلسه ای تصمیم گرفتند گذرگاه مرزی چمن بین پاکستان و افغانستان را بازگشایی کنند


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و طالبان افغانستان سه روز قبل طی جلسه ای تصمیم گرفتند گذرگاه مرزی چمن بین پاکستان و افغانستان را بازگشایی کنند.

لازم به ذکر است، این گذرگاه مرزی حتی پس از مذاکرات بین دولت پاکستان و طالبان طی روز های گذشته باز نشد بود، زیرا طالبان خواستار ورود بدون ویزای مهاجرین افغان از ویش به چمن بود اما اداره مرزی پاکستان از ورود آنها بدون مدارک مربوطه خودداری کرد.

لازم به یادآوری است طالبان افغانستان پس از تصرف منطقه مرزی اسپین بولدک در ماه گذشته بر امور اداری این منطقه نظارت دارد.

پس از مذاکرات میان دولت پاکستان و طالبان در روز جمعه مرز چمن دوباره بازگشایی شده و پس از آن تجارت ترانزیتی افغانستان که بیش از یک هفته متوقف شده بود به همراه صادرات و واردات کالا از افغانستان از سر گرفته شد، بسته شدن مرز موجب ضررهای مالی هنگفتی برای معامله گران در پاکستان و افغانستان شد.

یک مقام ارشد ارتش پاکستان در مرز چمن گفت: مرز چمن پس از گفتگو با طالبان بازگشایی شده است، اکنون کامیون های تجاری ترانزیتی افغان و سایر خودروها اجازه ورود به ویش و چمن را دارند، همچنین تعداد زیادی از افغان ها که از هفته گذشته منتظر باز شدن مرز بودند از مرز عبور کردند، و جسد تبعه افغان که روز پنجشنبه بر اثر سکته قلبی جان باخت نیز به افغانستان منتقل شده است.

به گفته منابع، متوفی طی چهار روز گذشته منتظر بازگشت به افغانستان بود.

به گفته مقامات، شهروندان افغان که دارای کارت ملی باشند اجازه ورود به پاکستان را دریافت میکنند، پس از بازگشایی مرز حدود 70 کامیون حامل کالا از مرز افغانستان عبور کرده و 50 کامیون نیز وارد پاکستان شده است.

لازم به ذکر است، دولت پاکستان با استقرار نیروهای نظامی بجای شبه نظامیان در مرز چمن تدابیر امنیتی را تشدید کرده بود.

ارسال نظر

 
1