خبر فوری

 
بازنشسته شدن 52 سناتور در جریان انتخابات 2021 مجلس سنای پاکستان
کد خبر :866140761

15:54 1399/09/27


برچسب ها : احزاب اپوزیسیون پاکستان, اسلام آباد, انتخابات, انتخابات مجلس سنا, سنا, مجلس سنای پاکستان,

دولت پاکستان تصمیم دارد که انتخابات مجلس سنا را زودتر از موعد مقرر برگزار کند که باعث مخالفت سران احزاب اپوزیسیون با تصمیم دولت فدرال پاکستان شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | در جریان انخابات آتی مجلس سنای پاکستان 52 نفر از 103 سناتور فعلی بازنشسته می شوند.

با توجه به جزئیات گفته شده توسط رسانه های پاکستانی 17 سناتور از 30 سناتور حزب مسلم لیگ (ن)، 8 سناتور از 21 سناتور حزب مردمی پاکستان، 7 سناتور از 14 سناتور حزب حاکم پاکستان، 4 سناتور از 5 سناتور جنبش ملی متحد پاکستان، 2 سناتور از 4 سناتور حزب جمعیت علمای اسلام (ف)، 1 سناتور از 2 سناتور جماعت اسلامی، 3 سناتور از 9 سناتور حزب مردمی بلوچ، 2 سناتور از 4 سناتور حزب ملی پاکستان، 2 سناتور از 4 سناتور حزب ملی مردمی پختون خواه و 4 تن از 7 سناتور نامزد های آزاد بازنشته خواهند شد.

همچنین حزب ملی مردمی، و حزب ملی بلوچستان (مینگل)، نمایندگی خود در مجلس سنای پاکستان را از دست خواهند داد.

بازتاب انتخابات سنای پاکستان در چند وقت اخیر در حال انعکاس بوده است و دولت پاکستان همچنین در حال بررسی پیشنهاد برگزاری انتخابات سنا پیش از موعد است که دولت فدرال تصمیم گرفته است پیشنهاد خود را به کمیسیون انتخابات ارائه دهد.

از سوی دیگر مولانا عبدالغفور حیدری رهبر احزاب اپوزیسیون پاکستان گفت که انتخابات سنا نمی تواند زودتر از موعد برگزار شود. تلاش هایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام سنا انجام شده است اما اجازه نمی دهیم این توطئه دولت پاکستان به موفقیت برسد.

ارسال نظر

 
1