خبر فوری

 
بازدید هیئت پارلمانی جمهوری ساحل عاج از ساختمان مجلس ملی پاکستان
کد خبر :582242145

11:43 1401/11/25


برچسب ها : امضای توافقنامه, پاکستان و آفریقا, پاکستان و ساحل عاج, راجا پرویز اشرف, روابط دوجانبه, سخنگوی مجلس ملی, سخنگوی مجلس ملی پاکستان, هیئت پارلمانی,

هیئت پارلمانی مجلس ملی ساحل عاج به سرپرستی آداما بیکتوگو رئیس مجلس ضمن بازدید از ساختمان مجلس ملی پاکستان با راجا پرویز اشرف سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت پارلمانی مجلس ملی ساحل عاج به سرپرستی آداما بیکتوگو رئیس مجلس ضمن بازدید از ساختمان مجلس ملی پاکستان با راجا پرویز اشرف سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار راجا پرویز اشرف به همراه مقامات عالی رتبه از هیئت استقبال کرد.

 

طرفین در این دیدار در مورد موضوعاتی چون ارتقای بیشتر روابط پارلمانی و مناسبات دوجانبه گفتگو کردند. همچنین تفاهمنامه ای در مورد افزایش بیشتر همکاری های پارلمانی از طریق تلاش های جدی مورد امضا دوطرف قرار گرفت و طرفین برای ایجاد یک کارگروه دوستی پارلمانی توافق کردند. 

 

 

سخنگوی مجلس ملی پاکستان در این نشست جمهوری ساحل عاج را یک کشور مهم عنوان کرد و با بیان تمایل پاکستان برای تقویت مناسبات دوجانبه با این کشور، توسعه روابط پارلمانی فیمابین را امری ضروری دانست و گفت : درپی گسترش مناسبات پارلمانی، فرصتی برای اعضای پارلمان ها جهت استفاده از تجربیات یکدیگر فراهم می شود. پاکستان نیز همچون جمهوری ساحل عاج یک کشور مبتنی بر کشاورزی است، فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری و تجارت در پاکستان وجود دارد. سفر هیئت پارلمانی مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیکتر خواهد کرد. دعوت شما برای بازدید از جمهوری ساحل عاج، باعث خوشحالی من است.

سخنگوی مجلس ملی جمهوری ساحل عاج در این بین اظهارات راجا پرویز اشرف در خصوص عاج را مورد قدردانی قرار داد و ضمن تشکر و قدردانی از استقبال گرم، مردم کشور پاکستان را خونگرم و زحمت کش توصیف کرد و گفت: تصورات علیه پاکستان در دنیای ارتباطات ساختگی و بی اساس است، از این سفر متوجه شدیم که پاکستان کشور بزرگی است. کشور ما خواستار توسعه روابط دوجانبه با پاکستان می باشد. ساحل عاج یک کشور مبتنی بر کشاورزی است و توسعه آن در گرو کشاورزی می باشد.

ارسال نظر

 
1