خبر فوری

 
بازدید هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا از بندر گوادر
کد خبر :1806847986

10:29 1401/08/12


برچسب ها : بازدید, بلوچستان, بندر گوادر, دیدار, مجیب الرحمن قمبرانی, مدیرکل اداره توسعه بندر گوادر, هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا,

یک هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا به ریاست هروچ جوین عضو کمیته تجارت بین المللی این اتحادیه از بندر گوادر بازدید کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | یک هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا به ریاست هروچ جوین عضو کمیته تجارت بین المللی این اتحادیه از بندر گوادر بازدید کرد.

مجیب الرحمن قمبرانی مدیر کل اداره توسعه بندر گوادر با استقبال از هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا، به آن ها در مورد بندر گوادر توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: بندر گوادر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همیشه مورد توجه اقتصادهای بزرگ دنیا بوده است. ساخت اسکله بر روی آب های عمیق در بندر گوادر، اهمیت این بندر را افزایش داده و این بندر کوتاه ترین مسیر حمل و نقل در منطقه است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جهانی این بندر، "طرح جامع بندر هوشمند" برای آن طراحی شده است و اداره توسعه بندر گوادر در حال بازسازی و توسعه بندر گوادر می باشد. این بندر در آینده به عنوان یک مرکز اقتصادی و گردشگری در جهان مطرح خواهد شد.

وی همچنین گفت: بر اساس یک طرح جامع، کار بر روی 2 هزار و 500 هکتار زمین برای ایجاد منطقه تجاری مرکزی، منطقه آزاد گوادر، فرودگاه بین المللی و انجام طرح هایی در بخش های بهداشت، آب قابل شرب، برق، آموزش، گردشگری و تفریح در حال انجام است.

هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا نیز طی این بازدید از اقدامات و طرح های اداره توسعه بندر گوادر تمجید و در مورد فرصت های سرمایه گذاری و محیط مناسب برای آن با مدیرکل اداره توسعه بندر گوادر بحث و تبادل نظر کرد. این هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا همچنین برای فراهم کردن پشتیبانی فنی در بخش های ماهی گیری و غیره بندر گوادر، تمایل خود را ابراز کرد.

ارسال نظر

 
1