خبر فوری

 
بازدید هیئت اتاق بازرگانی اسلام آباد از سفارتخانه اتیوپی در پاکستان، سفر هیئت تجاری به اتیوپی
کد خبر :929804698

15:55 1401/11/19


برچسب ها : آفریقا, اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و اتیوپی, تجارت, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, روابط تجاری, سفیر اتیوپی,

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد در صدر یک هیئت طی بازدید از سفارتخانه اتیوپی در اسلام آباد، با جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد در صدر یک هیئت طی بازدید از سفارتخانه اتیوپی در اسلام آباد، با جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی دیدار و در مورد الحاق نمایندگان اتاق بازرگانی در هیئت تجاری پاکستان که از 5 تا 10 مارس 2023 میلادی از اتیوپی به منظور بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در بازار این کشور بازدید می کند، صحبت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اسلام آباد ضمن ستودن تلاش های سفیر اتیوپی به منظور تشکیل هیئت تجاری عالی رتبه پاکستانی برای بازدید از کشورش در مدت کم، تاکید کرد که این امر باعث باز شدن مسیر های جدید گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین می شود.

وی اظهار داشت، آفریقا بازاری ناشناخته برای پاکستان است، امیدوارم سفر هیئت تجاری پاکستان به اتیوپی فرصت های جدیدی را برای ارتقای تجارت و صادرات پاکستان با منطقه آفریقا ایجاد کند. اعضای اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد از بخش های دارویی، ساختمانی، فناوری اطلاعات و سایر بخش ها به هیئت تجاری پاکستان بپیوندند تا فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در بازار اتیوپی را بررسی کنند.

وی همچنین آغاز پرواز مستقیم میان پاکستان و اتیوپی از 22 مارس 2023 میلادی که درپی تلاش های سفیر اتیوپی انجام پذیرفته است، را مورد ستایش و تمجید قرار داد.

جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی در این دیدار اظهار داشت که برخی از شرکت های بزرگ پاکستان به هیئت تجاری پاکستانی خواهند پیوست تا فرصت های تجاری را بررسی کنند زیرا اتیوپی دروازه ای به آفریقا است. اتیوپی فرصت های شغلی و سرمایه گذاری قابل توجهی برای تجار پاکستانی فراهم می کند، امیدوارم سفر این هیئت کمکی در زمینه استفاده از این فرصت ها باشد . وی گفت: اتیوپی 82 درصد از محصولات دارویی خود را از خارج وارد می کند که باید سالانه حدود 137 میلیون دلار هزینه کند، بنابراین شرکت های داروسازی پاکستان باید از این فرصت ها استفاده کنند. او اطمینان داد که به طور کامل با شرکت های داروسازی پاکستان در اتیوپی در انجام امور ثبت و سایر نیازهای اسنادی همکاری خواهد کرد.

سفیر اتیوپی در ادامه با عنوان اینکه کشورش تقاضای زیادی در زمینه محصولات نساجی، ابزار جراحی، تجهیزات ورزشی، برنج، مواد شیمیایی، فولاد و سیمان دارد، گفت که پاکستان می تواند صادرات خود را با اتیوپی افزایش دهد. او خاطر نشان ساخت که پاکستان می تواند علاوه بر چای، نسکافه، انواع عدس و دانه های روغنی، دیگر محصولات را وارد کند. وی گفت که توانایی عالی فناوری دفاعی پاکستان در اتیوپی وجود دارد.

ارسال نظر

 
1