خبر فوری

 
 
بازدید مقام وابسته تجاری افغانستان در پاکستان از اتاق بازرگانی و صنعت
کد خبر :1958037035

18:11 1398/05/19


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تجارت, سرمایه گذاری,

خانم ثمینه ودیر مقام وابسته تجاری افغانستان در پاکستان صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد، با تجار محلی دیدار و درخصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و افغانستان به گفتگو پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، خانم ثمینه ودیر مقام وابسته تجاری افغانستان در پاکستان صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد، با تجار محلی دیدار و درخصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و افغانستان به گفتگو پرداخت. وی در این بازدید از تعریف چندین اصلاحات توسط دولت افغانستان برای توسعه روابط تجاری خبر داد و افزود، افغانستان درحال حاضر در آستانه توانبخشی قرار دارد و همین امر منجر به فعالیت های بسیاری در بخش ساخت و ساز شده است.
وی در ادامه تصریح داشت: 19 منطقه صنعتی در استان های مختلف افغانستان ایجاد شده اند، درحالی که یک متر مربع زمین در پارک صنعتی تنها 50 افغانی است. وارد کردن ماشین آلات صنعتی به افغانستان بدون مالیات صورت می‌گیرد، درحالی که تعرفه واردات مواد اولیه فقط یک درصد است؛ بنابر این فرصت خوبی برای سرمایه گذاران پاکستانی است که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان باشند. تجار و سرمایه گذاران پاکستانی می توانند باتوجه به فرصت های خوب، در بخش های، کشاورزی، انرژی، مواد معدنی، دارویی، ارتباط از راه دور و فرش سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران پاکستانی با انجام سرمایه گذاری در افغانستان، دسترسی بهتری به بازار آسیای مرکزی خواهند داشت.
خانم ثمینه ودیر با درست و مناسب خواندن تصمیم پاکستان در رابطه با فعالیت 24 ساعته مرز طورخم، از بهبودی روابط تجاری میان دو کشور از طریق اجرای این نکته در گذرگاه چمن نیز گفت و بیان داشت: باتوجه به این امر که تجار افغانستانی درک بهتری از بازار پاکستان دارند، اما به دلیل کمبود آگاهی تجار پاکستانی نسبت به بازار افغانستان، از آنها درخواست میکنم تا برای افزایش اطلاعات خود سفری به کشور افغانستان داشته باشند.

ارسال نظر

 
1