خبر فوری

 
بازدید سفیر ترکمنستان از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد
کد خبر :1767290915

10:27 1401/08/19


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, احسن ظفر بختاوری, اسلام آباد, بازدید, پاکستان و ترکمنستان, پنجاب, تجار پاکستان, دیدار, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, سفیر ترکمنستان, عطاجان ملالوف,

عطاجان ملالوف سفیر ترکمنستان در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد با احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان و تجار این کشور دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عطاجان ملالوف سفیر ترکمنستان در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد با احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان و تجار این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سفیر ترکمنستان طی این دیدار گفت: فرصت های زیادی برای افزایش روابط تجاری بین پاکستان و ترکمنستان وجود دارد که می توان با افزایش زوابط بین مردم دو کشور آن ها را افزایش داد. ترکمنستان دارای منابع انرژی بسیار زیادی است و می تواند نیازهای پاکستان را بر طرف کند.

وی افزود: کشور ما یک کشور محصور در خشکی است و می خواهد دسترسی بیشتری از طریق دریا داشته باشد.تجارت ترانزیتی برای ما بسیار مهم است زیرا که نزدیک ترین راه برای ترکمنستان، بندرهای کراچی و گوادر می باشد.

وی گفت که ترکمنستان در حال تولید برق بسیار ارزان قیمت است و به تجار پاکستان اطلاعات جامعی در مورد پروژه تاپی ارائه کرد. وی در ادامه گفت که پروژه تاپی می تواند به پاکستان برای تامین انرژی جمعیت در حال افزایش خود کمک کند. دو کشور باید از طریق یک کابل فیبر نوری از طریق دریای عرب به یکیدیگر متصل شوند و پاکستان می تواند ده ها میلیون دلار از این کار سود به دست آورد.

وی همچنین گفت: دو کشور در حال جشن گرفتن سی اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین یکیدگر هستند و ترکمنستان خواستار افزایش روابط با پاکستان از طریق افزایش تجارت و سرمایه گذاری است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان نیز طی این دیدار گفت: روابط بین پاکستان و ترکمنستان مبتنی بر احترام متقابل بوده و باید روابط دوجانبه تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور افزایش یابد زیرا دو کشور دارای فرصت های تجاری در بخش های متعدد هستند.

وی گفت: سرمایه گذاران ترکمنستان می توانند از فرصت های سرمایه گذاری مشترک در پروژه سی پک استفاده کنند که موجب افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهد شد. پاکستان و ترکمنستان باید به دنبال اجاد خطوط جاده ای، هوایی و ریلی بین یکدیگر باشند که علاوه بر افزایش روابط تجاری بین دو کشور می تواند روابط تجاری پاکستان و آسیای میانه را تقویت کند.

وی همچنین گفت: دو کشور باید برای ایجاد یک شرکت حمل و نقل به منظور افزایش روابط تجاری بین یکدیگر اقدام کنند. باید مسیر تجاری بندر کراچی-ترکمنستان-بندر استانبول ایجاد شود که می تواند مسیر دریایی 35 روزه و بسیار هزینه بر را به 6 روز با سرعت 50 کیلومتر در ساعت کاهش دهد.

وی سپس گفت: پاکستان و ترکمنستان باید تبادل هیئت های تجاری به طور مستمر را در دستور کار خود قرار دهند و به ایجاد نمایشگاه های تجاری در کشورهای همدیگر توجه کنند که می تواند روابط تجاری بین دو کشور را افزایش دهد.

فواد حیدر نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان نیز طی این دیدار گفت که اتاق بازرگانی پاکستان در حال برنامه ریزی برای سازماندهی انجمن تجاری اکو است تا از دیپلمات ها و مقامات دولتی این سازمان برای گفتگو به منظور افزایش روابط پاکستان و ترکمنستان بویژه در پروژه تاپی و گفتگو در مورد موضوعات مهم برای سفر به پاکستان دعوت شود.

ارسال نظر

 
1