خبر فوری

 
بازدید سفیر آمریکا از بلوچستان با هدف تعهد آمریکا به مشارکت پایدار و قوی با مردم این ایالت
کد خبر :1753894632

15:45 1402/06/22


برچسب ها : ایالت بلوچستان, بندر گوادر, پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, گوادر,

دونالد بلوم سفیر آمریکا مورخه 21 شهریور با هدف تعهد آمریکا به مشارکت پایدار و قوی با مردم بلوچستان از این ایالت از جمله بندر گوادر دیدن کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سفارتخانه آمریکا در اسلام آباد در بیانیه ای اظهار داشت که دونالد بلوم سفیر آمریکا مورخه 21 شهریور با هدف تعهد آمریکا به مشارکت پایدار و قوی با مردم بلوچستان از این ایالت از جمله بندر گوادر دیدن کرد. در این بازدید، فرصت‌های توسعه، تجارت و روابط تجاری برای اجرای نتایج موفقیت‌آمیز این سفر که بر روابط دوجانبه پاکستان و ایالات متحده متمرکز است، بررسی شد.

در گزارش آمده است که آمریکا و بلوچستان سابقه طولانی در روابط موفق دارند. پس از سیل های ویرانگر سال گذشته، ایالات متحده به 661 هزار نفر و 90 هزار کودک در معرض خطر گرسنگی کمک های غذایی و اضطراری ارائه کرد. در طول سال گذشته، چهل و یک مرکز بهداشتی با کمک ایالات متحده با موفقیت بازسازی شد. در زمینه آموزش، کمک های ایالات متحده برنامه هایی را در BUITEMS و دانشگاه زنان سردار بهادرخان ترویج داده است و از این طریق نسل بعدی جوانان را با توسعه مواد آموزشی و یادگیری به زبان بلوچی و زبان های مختلف دیگر توانمند می سازد.

همچنین گفته شد که سفیر بلوم در جریان این سفر گفتگوهای سازنده ای با رهبران سیاسی، نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع گوادر و رهبران مختلف دولت و بخش خصوصی داشت. سفیر در دیدار با رهبران سیاسی بر حمایت آمریکا از توسعه بلوچستان در زمینه رشد اقتصادی، امداد و آمادگی در بلایای طبیعی، امنیت و تجارت و سرمایه گذاری با آمریکا تاکید کرد و به ابتکاراتی اشاره کرد که از این طریق پاکستان می تواند فضای سرمایه گذاری خود را بهبود بخشد.

سفیر همچنین از بندر گوادر بازدید و با پسند خان بلیدی رئیس اداره بندر دیدار کرد تا در مورد عملیات و چشم انداز توسعه بندر، پتانسیل گوادر برای تبدیل شدن به یک مرکز تجاری منطقه ای و پیوند آن با بزرگترین بازار صادرات پاکستان یعنی ایالات متحده، بحث و گفتگو کرد. وی در دیدار با فرماندهی غربی نیروی دریایی پاکستان در مورد مسائل منطقه ای گفت و گو و بر ادامه همکاری در سال های آینده تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1