خبر فوری

 
بازدید سفیر آذربایجان در پاکستان از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد
کد خبر :429345863

18:34 1400/09/02


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و آذربایجان, تجارت, سرمایه گذاری, سفیر آذربایجان,

خضر فرهاد اف سفیر آذربایجان در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد، تمایل شرکت نفت دولتی سوکر جهت سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در بخش انرژی پاکستان را ابراز داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خضر فرهاد اف سفیر آذربایجان در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد، ضمن ابراز تمایل شرکت نفت دولتی سوکر جهت سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در بخش انرژی پاکستان، و تمایل دیگر شرکت های آذربایجانی برای سرمایه گذاری مشترک در پاکستان به دلیل جذاب بودن پاکستان به عنوان یک بازار سرمایه گذاری، اظهار داشت: رهبری دو کشور مصمم برای مستحکم نمودن همکاری اقتصادی فیمابین است، بنابراین ضروری است تا روابط مستقیم میان بخش های خصوصی پاکستان و آذربایجان برقرار کنیم که این امر باعث ایجاد ظرفیت های جدید برای بهبودی روابط تجاری می شود.

وی افزود: سفارتخانه آذربایجان آماده است تا نشست مجازی میان جامعه بازرگان دو کشور برگزار کند که پس از آن با تبادل هیئت های تجاری می توان همکاری های دوطرفه را بیشتر تقویت کرد. وی خاطر نشان ساخت که آذربایجان به همراه اتحادیه اروپا با دیگر کشور ها قرارداد های تجاری امضاء کرده اند بنابراین پاکستان با ترویج همکاری نزدیک با آذربایجان، می تواند دسترسی بهتری به بازارهای آسیای مرکزی و اروپا داشته باشد.

سفیر آذربایجان تصریح داشت: کشورش درحال ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در بندر باکو است که شرکت های مختلف از جمله داروسازی پاکستان باید به دنبال سرمایه گذاری مشترک و فرصت های سرمایه گذاری در آن باشند.

محمد شکیل منیر رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان در این بین با بیان اینکه حجم تجاری میان دو کشور حدود 16 تا 17 میلیون دلار است، اظهار داشت که این حجم باتوجه به ظرفیت اصلی بسیار کم است درحالیکه دو کشور می توانند در بسیاری از کالاها با یکدیگر تجارت کنند.

وی ضمن تاکید بر افزایش تلاش ها به منظور بهبودی تجارت میان دو کشور، خاطر نشان کرد: محصولات مختلف پاکستان اعم از دارویی، آرایشی، ابزار جراحی، تجهیزات ورزشی، لوازم برقی، منسوجات، محصولات چرمی، مبلمان، صنایع دستی، کالاهای کشاورزی، میوه جات، مهندسی و کالاهای مصرفی در بازار آذربایجان، وجود دارند که آذربایجان برای واردات این محصولات باید تلاش کند.

جمشید اختر شیخ نایب رئیس گفت: پاکستان برای گسترش تجارت و صادرات درحال توجه به آسیای مرکزی است بنابراین همکاری نزدیک در بخش اقتصادی با آذربایجان باعث دسترسی بهتر به این بازار می شود. آذربایجان تخصص بهتری در بخش انرژی دارد به این دلیل در تامین نیازهای رو به رشد انرژی پاکستان همکاری کند.

ارسال نظر

 
1