خبر فوری

 
بازدید دیپلمات ها و وابسته های نظامی 19 کشور از مرکز فرماندهی و عملیات پاکستان
کد خبر :1436239305

17:34 1399/02/02


برچسب ها : پاکستان و بین الملل, سفیر, وابسته نظامی, ویروس کرونا,

دیپلمات ها و وابسته های نظامی 19 کشور از جمله چین، ترکیه، ژاپن، کانادا، اتحادیه اروپا، استرالیا، ایتالیا و عربستان سعودی در پاکستان از مرکز فرماندهی و عملیات ملی پاکستان بازدید کردند که در آنجا مقامات مدنی و نظامی پاکستان گزارشی از شیوع کرونا، سیستم های بهداشتی اولیه پاکستان، قابلیت آزمایش ویروس کرونا، دستگاه های محافظت شخصی PPEs ارائه کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دیپلمات ها و وابسته های نظامی 19 کشور از جمله چین، ترکیه، ژاپن، کانادا، اتحادیه اروپا، استرالیا، ایتالیا و عربستان سعودی در پاکستان از مرکز فرماندهی و عملیات ملی پاکستان بازدید کردند که در آنجا مقامات مدنی و نظامی پاکستان گزارشی از شیوع کرونا، سیستم های بهداشتی اولیه پاکستان، قابلیت آزمایش ویروس کرونا، دستگاه های محافظت شخصی PPEs ارائه کردند.

طبق گزارش منابع، طی این بازدید اجلاسی به ریاست اسد عمر وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه فدرال با حضور خسرو بختیار وزیر امور اقتصادی، دکتر ظفر میرزا دستیار ویژه نخست وزیر برای بهداشت، رئیس تیم مبارزه با کرونا وضع شده از سوی نخست وزیر، سپهبد حمود الزمان هماهنگ کننده ملی مرکز فرماندهی عملیات ملی، ژنرال آصف گورائیه مدیرکل عملیات و برنامه ریزی برگزار شد.

وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاحات پاکستان طی ارائه گزارش به نمایندگان 19 کشور، ابراز داشت: به دلیل همبستگی ملی، هماهنگی، همکاری و اعتماد موجود بین رهبران نظامی و مردمی من جمله رهبران چهار ایالت به همراه جامون و کشمیر آزاد و گلگت بلتستان، توانسته ایم برای مبارزه با کرونا برنامه ریزی واحد و یکپارچه انجام دهیم. با در نظر گرفتن شیوع کرونا در سرتاسر جهان، شاهد انجام اقداماتی از سوی کشورهای مختلف در زمینه مبارزه با این بیماری همه گیر به نوبه خود هستیم و پاکستان نیز با توجه به سیستم اقتصادی و اجتماعی، سیستم سلامت، درحال برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد مبارزه با کووید19  است. اقدامات انجام شده توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ستودنی است، درحالیکه به تعویق انداختن وام صندوق بین المللی پول نقدینگی کشورها را افزایش داده است که در زمینه مهار ویروس کمک بسیار مهمی است.

دستیار ویژه بهداشتی نخست وزیر پاکستان نیز ابراز داشت: جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر از شهروندان پاکستانی در کشورهای مختلف مقیم بوده و در حال انجام خدماتی هستند، برای مورد استفاده قرار گرفتن خدمات این جمعیت برای پاکستانی های داخلی، طرح آنلاین را اجرا کرده ایم؛ براساس این طرح، پزشکان قادر به درمان آنلاین، تشخیص بیماری خواهند بود.

خسرو بختیار وزیر امور اقتصادی فدرال گفت: کمک های مالی جهانی به کشورهای جی 20 و تصمیم به سهولت در مورد بدهی، به کشورهای عضو کمک می کند تا با شیوع جهانی مانند ویروس کرونا مبارزه کنند. وی پیشنهاد کرد وزرای دارایی کشورهای گروه جی 20 باید جلساتی منظم برگزار کنند تا طی این نشست ها تجربیات در مورد مبارزه با کرونا و تثبیت اقتصاد به اشتراک گذاشته شوند.

ارسال نظر

 
1