خبر فوری

 
 
بازدید دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه مقامات عالی پاکستان از مناطق سیل زده این کشور
کد خبر :396640512

12:21 1401/06/20


برچسب ها : آنتونیو گوترش, اسلام آباد, ایالت بلوچستان, ایالت سند, بازدید هوایی, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, پنجاب, دبیرکل سازمان ملل متحد, دیدار, سید مراد علی شاه, سیل, سیل زدگان, شهباز شریف, مقامات عالی پاکستان, میر عبدالقدوس بزنجو, نخست وزیر پاکستان, وزیر ارشد ایالت بلوچستان, وزیر ارشد ایالت سند, وزیر امور خارجه پاکستان,

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه نواز شریف نخست وزیر، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه و اعضای کابینه دولت پاکستان و همچنین هیئتی از سازمان ملل متحد، از مناطق سیل زده پاکستان در ایالت سند و ایالت بلوچستان بازدید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه نواز شریف نخست وزیر، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه و اعضای کابینه دولت پاکستان و همچنین هیئتی از سازمان ملل متحد، از مناطق سیل زده پاکستان در ایالت سند و ایالت بلوچستان بازدید کردند.

دبیرکل سازمان ملل و مقامات عالی پاکستان پس از بازدید هوایی از مناطق سیل زده پاکستان، با سیل زدگان دیدار و گفتگو کردند. این بازدید به منظور دیدار با سیل زدگان، بررسی خسارات و روند امداد رسانی به سیل زدگان پاکستان صورت گرفت.

وزیر ارشد ایالت سند در فرودگاه سکر به دبیرکل سازمان ملل و مقامات عالی پاکستان در مورد اوضاع کنونی این ایالت پس از سیل و میزان خسارات وارد شده به شهرها و روستاهای این ایالت توضیحاتی ارائه داد. پس از آن دبیرکل سازمان ملل و مقامات عالی پاکستان برای بازدید از سیل زدگان منطقه اوستا محمد شهرستان جعفر آباد ایالت بلوچستان به این منطقه سفر کردند. آن ها سپس از شهر لارکانا و نواحی اطراف آن بازدید کردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنرانی کوتاه خود در فرودگاه سکر ایالت سند میزان خسارات وارد شده به پاکستان طی سیل را خارج از تصور عنوان کرد و با ابراز همدردی و تسلیت گفتن به مردم پاکستان، گفت که من از مناطق سیل زده پاکستان بازدید کردم و مشاهده کردم که به پاکستان طی سیل اخیر خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده اما امید همچنان زنده بوده و آسیبی ندیده است.

وی افزود: پاکستان به شدت نیازمند کمک های بین المللی برای زنده نگهداشتن امید بوده و ما برای عبور از آثار سیل در این کشور نیازمند زیرساخت های پایدار و قوی هستیم. جامعه بین المللی و سازمان های مالی باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت که سیل و پدیده های آب و هوایی غیر معمول نتیجه آسیب های بشر به محیط زیست بوده و محیط زیست اینگونه پاسخ داده است. ما باید به سرعت انتشار گازهای مضر را 50 درصد کاهش دهیم. پاکستان به کمک های بشردوستانه جامعه بین المللی و سازمان های مالی برای عبور از آثار سیل و خسارات وارد شده طی آن نیاز دارد. این درحالی است که سهم پاکستان در انتشار گازهای مضر بسیار کم می باشد. عادلانه این است که جامعه بین المللی برای کمک و همکاری با این کشور اقدام کند تا پاکستان زیرساخت های پایدار و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی ایجاد کند.

وی همچنین گفت: سازمان ملل متحد و سازمان های وابسته به آن در پاکستان پس از سیل در این کشور نیز در حال کار هستند. منابع ما محدود است اما ما در کنار مردم پاکستان بوده و هر اقدامی برای کمک به آن ها انجام خواهیم داد. ما از جامعه بین المللی می خواهیم که برای کمک به سیل زدگان پاکستان نقش ایفا کنند.

دبیرکل سازمان ملل و مقامات عالی پاکستان که برای سفر به منطقه اوستا محمد شهرستان جعفر آباد ایالت بلوچستان در حال حرکت بودند، در بین راه از مناطق سیل زده این ایالت بازدید هوایی کردند.

نخست وزیر پاکستان طی این بازدید و دیدار با سیل زدگان بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان نیازمند کمک و حمایت جامعه بین المللی برای عبور از بحران سیل در کشور است. روند امداد رسانی به دلیل مسدود و صعب العبور بودن راه ها به کندی صورت می گیرد و راه ها و ریل های قطار نیز دچار خسارت های شدید شده اند. توان بخشی سیل زدگان یک چالش بزرگ است و دولت پاکستان در حال حمایت از حکومت های ایالتی برای غلبه بر این چالش می باشد.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان نیز به دبیرکل سازمان ملل به همراه مقامات عالی پاکستان در مورد خسارات وارد شده به شهرها و روستاهای این ایالت توضیحاتی ارائه داد و از آن ها و جامعه بین المللی برای کمک به سیل زدگان تقاضای کمک کرد.

پس از آن دبیرکل سازمان ملل به همراه مقامات عالی پاکستان از شهر لارکانا و نواحی اطراف آن بازدید هوایی و با سیل زدگان دیدار کرد و مسائل و مشکلات آن ها را از نزدیک شنید. وی سپس به همراه وزیر امور خارجه پاکستان از میراث تاریخی مونجو دارو که طی سیل آسیب دیده است، بازدید کرد.

دبیرکل سازمان ملل طی این بازدید گفت که پاکستان مقصر گرمای جهانی نبوده اما تاوان اشتباه کشورهای دیگر را می دهد. کشورهای مقصر در گرم شدن زمین باید برای احیای پاکستان اقدام کنند. مردم طی سیل همه چیز خود را از دست داده اند و یک تراژدی انسانی در حال وقوع است.

وی افزود: کشورهای جی 20، منتشر کننده 80 درصد از کربن در جهان هستند. اگر امروز پاکستان دچار آسیب از تغییرات آب و هوایی شده در آینده کشورهای دیگر نیز خواهند شد. کشورهای ثروتمند به پاکستان کمک کنند. خسارات وارد شده به پاکستان طی سیل قابل ذکر نیست.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی این بازدید از سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به پاکستان، بازدید از مناطق سیل زده کشور و ابراز همبستگی با مردم سیل زده تشکر کرد و گفت که تغییرات آب و هوایی یک چالش بزرگ در جهان بوده و مردم پاکستان به دلیل وقوع سیل در شرایط سختی قرار دارند. ما بوسیله برنامه حمایت مالی بی نظیر بوتو، در حال کمک به مردم سیل زده پاکستان هستیم. ما بوسیله کمک دولت پاکستان و جامعه بین المللی زیرساختی خواهیم ساخت که چنین مشکلاتی دوباره ایجاد نشود.

دبیرکل سازمان ملل و نخست وزیر پاکستان نیز طی بازدید از یکی از کمپ های موقت سیل زدگان در ایالت بلوچستان، با خانواده ای دیدار کردند که روز گذشته صاحب فرزند شده اند. وی با انتشار عکس خود با این کودک در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که من از تولد این کودک در این شرایط به این نتیجه رسیدم که این امر نماد زندگی جدید، نو شدن 

ارسال نظر

 
1