خبر فوری

 
بازداشت یک عنصر وابسته به سازمان امنیتی هند در کراچی
کد خبر :599149237

13:08 1399/08/03


برچسب ها : FIA, RAW, آژانس تحقیقات فدرال, پلیس کراچی, سازمان اطلاعات هند, کراچی,

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) طی عملیاتی یک عنصر ارشد وابسته به سازمان امنیتی هند موسوم به «را» را بازداشت نمودند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) طی عملیاتی یک عنصر ارشد وابسته به سازمان امنیتی هند موسوم به «را» را بازداشت نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی سخنگوی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، ماموران این آژانس طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی توانستند عبدالجبار معروف به ظفر تنشن از عناصر اصلی شبکه جاسوسی وابسته به سازمان امنیتی هند را بازداشت نمایند.

وی که کارمند اداره آب و فاضلاب کراچی است،دارای مهارت ویژه در ساخت بمب و استفاده از سلاح های مختلف می باشد و چهار مرتبه برای دریافت آموزش های نظامی به هند رفته است.

طبق گفته سخنگوی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، متهم بازداشت شده از اعضای وابسته به جنبش ملی متحد(MQM) شاخه لندن می باشد که در حمله به آفاق احمد از رهبران شاخه مرکزی جنبش ملی متحد(MQM) و اعضای این حزب نقش داشته است.

وی برای شبکه جاسوسی سازمان اطلاعاتی هند(RAW) در شهر کراچی با دستورات مستقیم فردی به نام محمود صدیقی فعالیت داشت و تمامی وجوهات ارسالی از سوی وی را توسط سیستم حواله غیر قانونی ارز دریافت می کرد و مبالغ دریافتی را برای انجام عملیات تروریستی و ترور شخصیت ها مورد استفاده قرار می داد.

وی با گروهک های اجمل پهاری و ارشد چوتا همکاری داشت و تاکنون به علت نقش داشتن در عملیات های تروریستی دو بار به زندان رفته است.

 

ارسال نظر

 
1