خبر فوری

 
 
بازداشت یک تروریست وابسته به سازمان جاسوسی هند در عملیات پلیس کراچی
کد خبر :879408492

11:55 1400/03/19


برچسب ها : بازداشت, پلیس ایالت سند, پلیس کراچی, دایره مبارزه با تروریسم, سازمان اطلاعات هند, نیروهای مبارزه با تروریسم, کراچی,

دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی طی عملیاتی در منطقه سولجر بازار یک تروریست وابسته به سازمان جاسوسی هند و آموزش دیده توسط این سازمان را بازداشت نمودند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی طی عملیاتی در منطقه سولجر بازار یک تروریست وابسته به سازمان جاسوسی هند و آموزش دیده توسط این سازمان را بازداشت نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی روز گذشته در یک عملیات اطلاعاتی در منطقه سولجر بازار این شهر یک تروریست به نام شمشاد خان که در عملیات های ترور هدفمند نقش داشت را دستگیر نمودند.

طبق گفته چودری صفدر مسئول دایره مبارزه با تروریسم، تروریست بازداشت شده مسئول اسبق جنبش ملی متحد در منطقه گلبهار ناظم آباد بوده و در بیش از 10 عملیات ترور هدفمند نقش داشته است.

وی افزود: مجرم بازداشت شده در سال 1992 میلادی پس از آغاز عملیات نیروهای امنیتی به سوی هند گریخت و در جریان حضور در هند با میانجیگری جنبش ملی متحد با سازمان اطلاعات هند ارتباط گرفت و از سوی افسران این سازمان جاسوسی تحت آموزش نظامی قرار گرفت.

چودری صفدر گفت: سازمان جاسوسی هند این مجرم را برای انجام عملیات های تروریستی در کراچی آماده نمود و وی ماموریت داشت پس از ورود به کراچی نیروهای پلیس، ماموران سازمان های اطلاعاتی و اعضای گروه های مخالف را به قتل برساند.

این مقام دایره مبارزه با تروریسم پلیس خاطرنشان کرد: شمشاد خان در سال 1994 پس از بازگشت به کراچی اعضای شاخه حقیقی جنبش ملی متحد به نام های آصف کپسن و فهیم فهمی را به قتل رساند و در سال 1995 نیز سه نفر به نام های انصار، کامران و رفیق پپو از اعضای شاخه حقیقی جنبش ملی متحد را ترور کرد، وی همچنین در سال 2013 میلادی فردی به نام حامد از اعضای جنبش ملی متحد را به قتل رساند.

قتل افرادی به نام های تراش و حیدر حسین از اعضای جنبش ملی متحد و یک فرد دیگر به نام فراز مسئول جنبش ملی متحد در فاز چهارم منطقه ناظم آباد کراچی و همچنین قتل سرفراز بادی بیلدر از دیگر جرایم تروریست بازداشت شده می باشد، وی پیش از این دو مرتبه روانه زندان شده است.

ارسال نظر

 
1