خبر فوری

 
 
بازداشت یک تروریست سابقه دار توسط پلیس شهر کراچی
کد خبر :110315948

16:33 1398/07/17


برچسب ها : MQM, پلیس کراچی, ترور کننده, تروریست, جنبش ملی متحد,

پلیس بخش شرقی شهر کراچی طی عملیاتی، یک تروریست سابقه دار به نام عبدالسلام معروف به «مسه»، که در 111 عملیات مختلف ترور نقش داشته است را بازداشت کرد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| پلیس بخش شرقی شهر کراچی طی عملیاتی، یک تروریست سابقه دار به نام عبدالسلام معروف به «مسه»، که در 111 عملیات مختلف ترور نقش داشته است را بازداشت کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پلیس شهر کراچی در نشست خبری خود با خبرنگاران در شرح گزارش بازداشت این تروریست قهار خبر داد: این تروریست 45 ساله از اعضای جنبش ملی متحد(MQM) بوده که توسط پلیس مبارزه با جرم در خیابان نشتر  واقع در منطقه سولجر بازار شهر کراچی مورد بازداشت قرار گرفت.

پلیس افزود: این تروریست از 25 سال گذشته مشغول به انجام عملیات ترور در مناطق مختلف شهر کراچی بوده و تاکنون در 111 عملیات ترور افراد مختلف نقش داشته است، وی در سال 1998 میلادی توسط پلیس منطقه اورنگی تاون شهر کراچی بازداشت و پس از گذشت پنج سال در سال 2004 میلادی با عفو مشروط آزاد شد.

وی سپس در سال 2014 میلادی توسط پلیس منطقه گلبرگ بازداشت شده و پس از آن با ارائه وثیقه مورد ضمانت قرار گرفت و در همان سال طی عملیات نیروهای امنیتی رنجرز مجروح شده و پا به فرار گذاشت.

طبق گفته غلام اظفر مهیسر سرپرست ارشد پلیس منطقه؛ وی تاکنون چندین بار به‌منظور مخفی ماندن از انظار سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی به عضویت گروه‌های مذهبی درآمده است.

وی در 22 اردیبهشت 1386 به همراه همدستان خود در تیراندازی و حمله به دفتر یک شبکه خصوصی واقع در میدان گرومندر شهر کراچی حضور داشت که در نتیجه این حمله سه تن از شهروندان، جان خود را از دست دادند، وی همچنین در 108 عملیات ترور در غرب و 3 عملیات دیگر در شرق شهر کراچی نقش داشته است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی پلیس، این تروریست و گروه وی، مرتکب قتل دو نظامی ارتش پاکستان، یک افسر نیروی دریایی و هشت نیروی پلیس شده اند.

این گروه همچنین پنج پزشک، 4 افسر دولتی، یک عضو حزب مردم پاکستان، چهارده عضو حزب مسلم لیگ(ن)، 11 عضو حزب اصلی جنبش ملی متحد(MQM) و ده‌ها تن از اعضای دیگر احزاب سیاسی را نیز به قتل رسانده است.

این تروریست و همدستانش 57 نفر را به بهانه جاسوسی و 7 نفر را نیز در حین اخاذی به قتل رسانده است.

ارسال نظر

 
1