خبر فوری

 
 
بازداشت یک تروریست به همراه موتورسیکلت بمب گذاری شده در شهر کویته
کد خبر :592362542

11:42 1401/03/23


برچسب ها : بازداشت, پلیس ایالت بلوچستان, پلیس بلوچستان, دایره مبارزه با تروریسم, سی تی دی, موتورسیکلت بمب گذاری شده, کویته,

نیروهای امنیتی پاکستان در حین بازرسی از خودروها و وسایل نقلیه عبوری در شهر کویته یک تروریست را به همراه موتورسیکلت بمب گذاری شده شناسایی و دستگیر کردند.


کویته: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی پاکستان در حین بازرسی از خودروها و وسایل نقلیه عبوری در شهر کویته یک تروریست را به همراه موتورسیکلت بمب گذاری شده شناسایی و دستگیر کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال صدور هشدار امنیتی در خصوص طرح تروریست‌ها برای انجام عملیات خرابکارانه در شهر کویته نیروهای امنیتی مستقر در مبادی ورودی شهر اقدامات لازم را اتخاذ و تدابیر امنیتی را تشدید نمودند.

نیروهای امنیتی پاکستان در جریان تفتیش وسایل نقلیه عبوری به بررسی یک دستگاه موتورسیکلت پرداختند و متوجه نصب بمب در داخل موتورسیکلت مذکور شدند، نیروهای امنیتی بلافاصله سرنشین این موتورسیکلت را بازداشت نموده و تیم خنثی‌سازی بمب را برای جلوگیری از هرگونه حادثه تلخ فراخواندند.

به گفته سخنگوی نیروهای دایره مبارزه با تروریسم، تیم ویژه خنثی‌سازی بلافاصله با حضور در محل، بمب مذکور را خنثی کردند.

فرد بازداشت شده که نظام‌الدین معروف به خالد نام دارد، در بازجویی‌های صورت گرفته به نقش داشتن گروه وی در چندین عملیات خرابکارانه از جمله حمله به کاروان حامد شکیل معاون بازرس کل بخش حمل و نقل مخابراتی پلیس اذعان نموده است.

وی همچنین در انفجار بمب کنترل از راه دور به خودروی نیروهای سپاه مرزی در خیابان میکانگی شهر کویته و انفجار در مسیر کامیون نیروهای گروه واکنش سریع(RRG) نیز نقش داشت.

دایره مبارزه با تروریسم همچنین اعلام نمود گروهی که این فرد بازداشت شده با آن ارتباط دارد در حمله انتحاری در هتل سرینای کویته هنگام حضور سفیر چین نیز نقش داشت.

انفجار در مسیر کامیون ارتش پاکستان، انفجار بمب کنترل از راه دور در مسیر خودروی پلیس در میدان دانشگاه خیابان سریاب، انفجار موتورسیکلت بمب گذاری شده در مقابل مرکز بخاری در بازار قندهاری شهر کویته، هدف قرار دادن حزب جمعیت نظریاتی در مقابل درب اصلی دانشکده علوم و ترور شهروندان هزاره در مغازه‌های موجود در خیابان فاطمه جناح شهر کویته از جمله دیگر اقدامات تروریستی صورت گرفته از سوی گروه متبوع این فرد می‌باشد.

ارسال نظر

 
1