خبر فوری

 
 
بازداشت گلالئی اسماعیل فعال اجتماعی و مدافع حقوق زنان توسط اداره تحقیقات فدرال پاکستان
کد خبر :1682816479

15:50 1397/07/20


برچسب ها : پاکستان, گلالئی اسماعیل,

اداره تحقیقات فدرال پاکستان،گلالئی اسماعیل فعال اجتماعی و مدافع حقوق زنان را پس از بازگشت از لندن و در بدر ورود به فرودگاه اسلام آباد بازداشت و به دفتر مرکزی این اداره منتقل نمودند.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از دیلی قدرت،اداره تحقیقات فدرال پاکستان،گلالئی اسماعیل فعال اجتماعی و مدافع حقوق زنان را پس از بازگشت از لندن و در بدر ورود به فرودگاه اسلام آباد بازداشت و به دفتر مرکزی این اداره منتقل نمودند.

پدر گلالئی اسماعیل به خبرنگاران گفته است که دختر وی در دفتر مرکزی اداره تحقیقات فدرال پاکستان به سر میبرد و بازجویی ها از وی ادامه دارد.

گلالئی اسماعیل در حال بازگشت از لندن بود که در فرودگاه اسلام آباد به وی اطلاع داده شد که نام وی در لیست افراد ممنوع الخروج قرار دارد.

گلالئی اسماعیل عضو نهضت حفاظت از مردم پشتون است و در جلسات و فعالیت های این نهضت به صورت علنی حضور پیدا میکرد،پس از بازداشت وی موج شدیدی از اعتراضات علیه بازداشت وی در رسانه های اجتماعی آغاز شده است.

گلالئی اسماعیل به مدت بیش از یک دهه در حال انجام فعالیت های مدنی و اجتماعی برای دفاع از حقوق نوجوانان و به خصوص زنان است.

وی در سال 2015 میلادی مفتخر به دریافت جایزه مرتبط با جوانان شده است،پیش از در سال 2014 جایزه بین المللی حقوق بشر را دریافت کرده بود.

تاکنون مقامات اداره تحقیقات فدرال اعلام ننموده اند که گلالئی اسماعیل را به چه علتی بازداشت نموده اند و بازجویی ها از وی در چه موردی انجام میشود و نام وی چگونه و بر چه اساس وارد لیست افراد ممنوع الخروج شده است.

ارسال نظر

 
1