خبر فوری

 
بازداشت چندین مقام و عضو حزب جنبش حفاظت از پشتون توسط پلیس پاکستان
کد خبر :912113119

14:24 1399/10/18


برچسب ها : PTM, پلیس پاکستان, پلیس کراچی, جنبش حفاظت از پشتون,

چندین تن از رهبران ارشد جنبش تحفظ پشتون همچون علی وزیر، بشیر مسید، نورالله ترین چندین تن از اعضای این جنبش توسط پلیس پاکستان بازداشت شدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| چندین تن از رهبران ارشد جنبش تحفظ پشتون همچون علی وزیر، بشیر مسید، نورالله ترین چندین تن از اعضای این جنبش توسط پلیس پاکستان بازداشت شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه جنبش حفاظت از پشتون اعلام نمودند نزدیک به 10 تن از اعضای این جنبش توسط نیروهای پلیس تحت بازداشت قرار گرفتند، همچنین علی وزیر نماینده حزب جنبش حفاظت از پشتون در پارلمان نیز پیش از این توسط نیروهای پلیس پیشاور بازداشت و به کراچی منتقل شد.

به دنبال بازداشت علی وزیر جنبش حفاظت از پشتون تظاهرات اعتراض آمیز در بنون و بخش باره شهرستان خیبر برگزار کرد و سپس فراخوان تظاهرات و تجمع در شهرهای اسلام آباد، کویته و پیشاور نیز را صادر نمود.

پس از برگزاری تظاهرات پیشاور پرونده قضایی علیه میر کلام وزیر، محسن داور و سید عالم محسود تشکیل گردید و تحت پیگرد قرار گرفتند، همچنین سید عالم محسود و روخان افغان که نام اصلی وی عبدالحق است نیز توسط پلیس مورد بازداشت قرار گرفتند.

همچنین روز گذشته نیز جنبش حفاظت از پشتون تظاهراتی مسالمت آمیز را در شهر پیشاور برگزار نمود که به دنبال آن نزدیک به سی تن از تظاهرات کنندگان از جمله ثنا اعجاز از رهبران ارشد این حزب توسط پلیس بازداشت شدند.

ایمل ولی خان رهبر حزب ملی عوامی(ANP) در واکنش به این اقدام پلیس طی پیامی در صفحه توییتر بازداشت تظاهرات کنندگان را غیر قانونی و بر خلاف قانون اساسی دانست، محسن داور از رهبران ارشد جنبش تحفظ پشتون نیز از تمامی اعضای حزب درخواست نمود آرامش خود را حفظ  کنند.

این در حالی است که عالم خان مسئول روابط  عمومی پلیس پیشاور در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: هیچ کدام از اعضای جنبش حفاظت از پشتون بازداشت نشده است و ثنا اعجاز نیز بازداشت نشده است.

ارسال نظر

 
1