خبر فوری

 
بازداشت و سرکوب شدید دانشجویان معترض به آموزش آنلاین در کویته پاکستان
کد خبر :979810901

12:51 1399/04/05


برچسب ها : آموزش آنلاین, بازداشت, پلیس کویته, تظاهرات, دانشجویان بلوچ, شهروندان بلوچ, کویته,

به دنبال اعتراض دانشجویان دانشگاه ها و مراکز مختلف علمی بلوچستان به آموزش آنلاین در سایه شیوع کووید-19، پلیس شهر کویته با سرکوب شدید این تظاهرات بیش از 50 تن از دانشجویان پسر و دختر را بازداشت نمود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| به دنبال اعتراض دانشجویان دانشگاه ها و مراکز مختلف علمی بلوچستان به آموزش آنلاین در سایه شیوع کووید-19، پلیس شهر کویته با سرکوب شدید این تظاهرات بیش از 50 تن از دانشجویان پسر و دختر را بازداشت نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دهها تن از دانشجویان پسر و دختر دانشگاه بلوچستان و دیگر مراکز علمی این ایالت در اعتراض به سیاست آموزش آنلاین در خیابان های شهر کویته به تظاهرات پرداختند و خواستار از سرگیری فعالیت دانشگاه ها و برگزاری کلاس های حضوری شدند.

این دانشجویان در اعتراضات خود اعلام نمودند بسیاری از دانشجویان که از اهالی نقاط محروم بلوچستان هستند به علت عدم دسترسی به سرویس اینترنت قادر به حضور در کلاس های مجازی نیستند و بنابراین دچار افت تحصیلی و اختلال در فراگیری دروس شده اند.

بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیروهای پلیس با یورش به این تظاهرات مسالمت آمیز، دانشجویان را با زور به سمت خودروهای پلیس منتقل کردند، نیروهای پلیس حتی بدون توجه به حرمت دانشجویان دختر، آنان را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نیروهای پلیس جمعی از دانشجویان پسر و دختر از جمله دکتر ماه رنگ بلوچ، صبیحه بلوچ، مهلب دین بلوچ و دیگر اعضای فعال جنبش های دانشجویی بلوچ را بازداشت کردند.

نِمره بلوچ یکی از دانشجویان دختر بلوچ که توسط پلیس مورد بازداشت قرار گرفته است در ویدئویی در شرح بازداشت خود می گوید: ما را از شال(چارقد) روی سرمان گرفته و کشان کشان به مرکز پلیس منتقل کردند.

لازم به ذکر است به علت مسائل امنیتی دسترسی شهروندان مناطق داخلی بلوچستان به سرویس اینترنت با محدودیت شدیدی مواجه است و نهادهای امنیتی پاکستان هیچگاه اجازه دسترسی شهروندان این مناطق به سرویس اینترنت پر سرعت را نمی دهند.

این اقدام پلیس کویته در سرکوب شدید تظاهرات مسالمت آمیز و بازداشت تعداد زیادی از دانشجویان بلوچ با واکنش و انتقاد شدید کاربران شبکه های مجازی، فعالان اجتماعی و رهبران سیاسی بلوچستان مواجه شد.

ارسال نظر

 
1