خبر فوری

 
بازداشت مقام عالی رتبه شرکت مالی ساختمان سازی پاکستان به اتهام تامین مالی تروریسم برای ایران
کد خبر :999703966

09:47 1400/11/20


برچسب ها : آژانس تحقیقات فدرال, پاکستان و ایران, جاسوسی, حواله ارز, حواله غیر قانونی, سازمان اطلاعاتی ایران, وزارت اطلاعات ایران, کراچی,

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) در ادامه جستجوی زنجیره پرونده انتقال غیر قانونی ارز(موسوم به حواله هَندی) و ارتباط با سرویس اطلاعاتی ایران، سید وصال حیدر نقوی مقام ارشد شرکت مالی ساختمان سازی پاکستان را بازداشت نمود.


کراچی: به گزارش راز نیوز| آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) در ادامه جستجوی زنجیره پرونده انتقال غیر قانونی ارز(موسوم به حواله هَندی) و ارتباط با سرویس اطلاعاتی ایران، سید وصال حیدر نقوی مقام ارشد شرکت مالی ساختمان سازی پاکستان را بازداشت نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره بانک های تجاری آژانس تحقیقات فدرال پاکستان و یک نهاد امنیتی این کشور در عملیاتی مشترک سید وصال حیدر نقوی افسر درجه نوزدهم سازمان دولتی شرکت مالی ساختمان سازی پاکستان را به اتهام همکاری با سرویس اطلاعاتی ایران و مشارکت در ارسال غیر قانونی ارز بازداشت کردند.

آژانس تحقیقات فدرال در ادامه افزود: 13 تن از اعضای این باند هفتم بهمن ماه جاری در عملیات مشترک دایره بانک های تجاری و یک نهاد امنیتی در کراچی تحت بازداشت قرار گرفته اند.

طبق ادعای مقامات این آژانس، افراد بازداشت شده که تعدادی از آنان از کارمندان شرکت صرافی سوئیس می باشند با سرویس اطلاعاتی ایران ارتباط داشتند. از این متهمان در مجموع مبلغ 18 هزار دلار آمریکایی به همراه 22 میلیون و 300 هزار روپیه و مقادیری از ارز کشورهای مختلف جهان و همچنین اسناد و مدارک محرمانه و غیر قانونی کشف گردید.

به گفته این مقامات، مظنونان دستگیر شده از هفت سال گذشته با دستورات یک سرویس اطلاعات خارجی در حال فعالیت بودند، آنان علاوه بر انتقال غیر قانونی پول به ارسال کمک های مالی برای این شبکه ها مشغول بودند.

بخوانید: بازداشت ۱۳ نفر به اتهام جاسوسی برای ایران در کراچی

ارسال نظر

 
1