خبر فوری

 
بازداشت عوامل اصلی به آتش کشیدن مدارس دیامر گلگت بلتستان
کد خبر :340704619

09:34 1397/09/22


برچسب ها : آتش سوزی مدارس, چلاس, دیامر, گلگت بلتستان,

، پلیس منطقه دیامر توانست طی عملیاتی عوامل اصلی به آتش کشیده شدن مدارس در مرداد ماه سال جاری را بازداشت نماید.


 

گلگت: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، پلیس منطقه دیامر توانست طی عملیاتی عوامل اصلی به آتش کشیده شدن مدارس در مرداد ماه سال جاری را بازداشت نماید.

طبق گفته پلیس، فرد بازداشت شده به نام هدایت الله از متهمان اصلی حادثه آتش سوزی مدارس است که به همراه 3 تن از همدستان خود در منطقه داریل بازداشت شده است.

بر اساس اعلام پلیس، تاکنون بیش از 40 نفر در خصوص پرونده آتش سوزی مدارس بازداشت شده و تلاش ها برای بازداشت 15 متهم دیگر ادامه دارد.

پلیس خبر داد: افراد متهم، شب گذشته طی عملیات مشترک پلیس، دیده بانان گلگت بلتستان و دیگر نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در این اثنا حیدر خان عضو شورای محلی و وزیر ایالتی در این خصوص اظهار داشت: شورای محلی به خانواده تمامی افراد متهم در آتش سوزی مدارس هشدار داده بود افراد متهم را تحویل پلیس دهند و در صورت عملیات نیروهای امنیتی، مسئولیت هرگونه اقدام بر عهده خودشان خواهد بود.

وی گفت: پس از این هشدار شورای محلی، اعضای خانواده افراد متهم را تحویل نیروهای امنیتی دادند، خانواده هایی که در تحویل متهمان مرتبط همکاری های لازم را ندارند مورد تحریم اجتماعی قرار میگیرند تا از طریق فشار، به قدرت قانون پی ببرند.

وی افزود: بازداشت متهمان، مسئله مهمی نیست، بلکه مجازات آنان و نمایان کردن انگیزه حمله به مدارس و متوقف نمودن آن، هدف اصلی ماست.

حیدر خان در ادامه گفت: در گذشته، منازل شهروندان به دلیل عدم همکاری در تحویل متهمان حمله به نیروهای امنیتی، هدف حمله قرار گرفته و تخریب گردیده بود.

فیض الله فراق سخنگوی گلگت بلتستان افزود: همکاری شوراهای محلی با دولت در زمینه بازداشت متهمان بسیار ارزشمند است.

لازم بذکر است در مرداد سال جاری، تعدادی از افراد ناشناس تعداد 15 تن از مدارس دختران را در شب به آتش کشیدند.

ثاقب نثار رئیس دادگاه عالی پاکستان در واکنش به این اقدام، ضمن پیگیری آن خواستار گزارش مربوطه از نیروهای امنیتی شد.

پلیس گلگت بلتستان پیش از این مدعی شده بود متهم اصلی آتش سوزی مدارس دخترانه دیامر، طی عملیاتی در نتیجه تیراندازی کشته شد.

پس از آن، دولت محلی گلگت بلتستان، تیم تحقیقاتی مشترک(JIT) را برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی مدارس در چلاس را تشکیل داد.

در عملیات های متعدد جستجوی متهمان مربوطه، تعداد 87 نفر توسط پلیس بازداشت شدند که تیم تحقیقاتی مشترک(JIT) تعداد 22 تن را متهم اعلام کرد و 65 تن دیگر نیز پس از بازجویی آزاد شدند.

ارسال نظر

 
1