خبر فوری

 
 
بازداشت دو تن از عوامل حمله تروریستی به مدرسه نظامی ارتش پاکستان در پیشاور
کد خبر :397688884

11:23 1400/12/04


برچسب ها : پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس پیشاور, پیشاور, تحریک طالبان پاکستان, دایره مبارزه با تروریسم, مدرسه نظامی پیشاور,

دایره مبارزه با تروریسم پلیس پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا از بازداشت عوامل مرتبط با حمله تروریستی به مدرسه نظامی ارتش پاکستان در پیشاور خبر داد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم پلیس پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا از بازداشت عوامل مرتبط با حمله تروریستی به مدرسه نظامی ارتش پاکستان در پیشاور خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم پلیس پیشاور پس از دریافت اطلاعات محرمانه در خصوص حضور یک تروریست عملیات اطلاعاتی خود را آغاز نمود و یک تروریست به نام جان ولی معروف به شینا که در حمله خونین به مدرسه نظامی متعلق به ارتش پاکستان در پیشاور نقش داشت را بازداشت نمود.

طبق گفته مقامات مبارزه با تروریسم(CTD)، برای بازداشت جان ولی یک تیم ویژه اطلاعاتی برای انجام عملیات تشکیل گردید و نیروهای مبارزه با تروریسم با یورش به بازار کارخانو واقع در نزدیکی ترمینال طورخم در پیشاور موفق شدند این تروریست را بازداشت کنند. بازجویی ها از این تروریست برای تکمیل تحقیقات آغاز شده است.

دایره مبارزه با تروریسم پلیس پیشاور همچنین در عملیات جداگانه در خیابان بجگی یک تروریست وابسته به طالبان که اقدام به باجگیری از طریق ارسال نامه می کرد را بازداشت نمودند.

طبق اعلام دایره مبارزه با تروریسم، یک شهروند به نام محمود خان شکایت نامه ای را به دایره ارسال کرده و اعلام نمود که طالبان با انداختن یک نامه تهدید آمیز در منزل وی، مبلغ 6 میلیون روپیه را از او مطالبه کرده است.

دایره مبارزه با تروریسم پلیس با پیگیری این شکایت نامه تیم تحقیقاتی را در این خصوص تشکیل داد و با پیگیری دیگر نامه های ارسالی موفق شد عامل ارسال این نامه و فرد باجگیر وابسته به طالبان به نام حماد اشرف فرزند محمد اشرف را از خیابان چارسده واقع در نزدیکی خیابان بجگی شناسایی و بازداشت کند.

لازم به ذکر است 16 دسامبر 2014 میلادی(25 آذر 1393) در حمله مسلحانه خونین به مدرسه نظامی ارتش پاکستان در پیشاور بیش از 140 نفر از جمله 132 دانش آموز کودک جان باختند. در این حمله خونین 7 مهاجم انتحاری جلیقه های انفجاری خود را منفجر نمودند.

مسئولیت این حمله از سوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان(TTP) بر عهده گرفته است.

 

ارسال نظر

 
1