خبر فوری

 
 
بازداشت خانگی رهبران آزادیخواه منطقه اشغالی کشمیر توسط ارتش هند در آستانه انتخابات
کد خبر :846115494

12:05 1397/07/16


برچسب ها : انتخابات, سری نگر, میر واعظ, هند, کشمیر,

ارتش هند در آستانه انتخابات در منطقه کشمیر،رهبران گروه های آزادیخواه از جمله میر واعظ را در حبس خانگی قرار داده است.


 

کشمیر:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،ارتش هند در آستانه انتخابات در منطقه کشمیر،رهبران گروه های آزادیخواه از جمله میر واعظ را در حبس خانگی قرار داده است.

این رهبر گروه آزادیخواه کشمیر در صفحه توئیتری خود در پیامی از حبس خانگی خود خبر داده و گفته است:همراه با فرارسیدن ایام انتخابات،تعداد زیادی از نیروهای ارتش در بیرون از منزل من مستقر شده اند و روند بازداشت،سرکوب،بازرسی و عدم دسترسی به اینترنت آغاز شده است و تمسخر واژه جمهوریت همچنان ادامه دارد.

انتخابات مرحله ای در کشمیر طی 4 مرحله در روز های 8،10،13 و 16 اکتبر برگزار میگردد.

همزمان با فرارسیدن ایام انتخابات،جو درگیری و کشمکش در حال شدت گرفتن است و ارتش هند با توجه به این شرایط و جو حاکم،تعداد 40 هزار نفر نیروی کمکی برای مستقر شدن در منطقه کشمیر از دهلی نو درخواست نموده است.

علاوه بر احزاب جدایی طلب منطقه کشمیر،گروه های حامی دولت هند نیز انتخابات را مورد تحریم قرار داده اند.

پلیس هند رهبران گروه های جدایی طلب را در حبس خانگی قرار داده است تا این رهبران نتوانند در تحریم انتخابات،موثر واقع شوند.

پلیس هند روز سه شنبه،محمد یاسین ملک رئیس جبهه آزادی خواه جامو و کشمیر را از محل دفتر وی دستگیر نموده است تا وی در تحریم انتخابات ناموفق بماند.

طبق اعلام جبهه آزادی جامو و کشمیر طی روزهای گذشته رهبران و کارمندان متعدد این حزب توسط پلیس بازداشت و به زندان منتقل شده اند تا آنان را از فعالیت های تحریم انتخابات بازدارند.

پیش از این نیز،پلیس هند در تاریخ 27 سپتامبر سال جاری،غلام احمد گلزار سخنگوی مرکزی حزب حریت کنفرانس را از منزل وی واقع در سری نگر بازداشت نمود و شکایتی را تحت قانون امنیت عمومی علیه وی تنظیم و به زندان بهلول در جامو منتقل نمود.

رهبران دیگر حزب حریت کنفرانس از جمله حکیم عبدالرشید،محمد یاسین عطایی و سید امتیاز حیدر نیز در بازداشت به سر میبرند.

ناگفته نماند رهبر حزب حریت کنفرانس از سال 2010 میلادی تاکنون در حبس خانگی به سر میبرد.

ارسال نظر

 
1