خبر فوری

 
 
بازداشت خانگی رهبران آزادی خواه کشمیر و اعلام حکومت نظامی در منطقه کشمیر هند
کد خبر :1016546136

09:53 1398/05/14


برچسب ها : ارتش هند, حکومت نظامی, دولت هند, کشمیر هند,

دولت دهلی نو پس از اقدامات متعدد خود در کشتار مردم کشمیر، بار دیگر ضمن بس خانگی تمامی رهبران بلندپایه گروه های آزادی خواه کشمیر، تا اطلاع ثانوی قانون منع رفت و آمد را در این منطقه اعمال نموده است.


سری نگر: به گزارش راز نیوز دولت دهلی نو پس از اقدامات متعدد خود در کشتار مردم کشمیر، بار دیگر ضمن بس خانگی تمامی رهبران بلندپایه گروه های آزادی خواه کشمیر، تا اطلاع ثانوی قانون منع رفت و آمد را در این منطقه اعمال نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وضعیت منطقه کشمیر هند با اقدامات دولت دهلی نو رو به وخامت گراییده است، دولت هند از تمامی شهروندان غیر بومی و توریست های خارجی حاضر در منطقه درخواست نموده است ظرف مدت 24 ساعت منطقه کشمیر را ترک نمایند.

دولت هند با اعلام وضعیت قرمز در منطقه کشمیر، تمامی رهبران سرشناس گروه های آزادی خواه کشمیر همچون عمر عبدالله، سجاد لون و محبوبه مفتی را به حبس خانگی محکوم کرده است و  در سرتاسر منطقه کشمیر قانون منع رفت و آمد را تا اطلاع ثانوی اعمال نموده است به صورتی که تنها کارمندان بیمارستان ها حق عبور و مرور در این منطقه را خواهند داشت، تمامی امتحانات دانشگاه های کشمیر نیز لغو گردیده است.

 همچنین گفته می شود دسترسی مردم به سرویس اینترنت نیز قطع گردیده و علاوه بر آن تمامی شبکه های تلفن همراه فعال در این منطقه نیز با دستور دولت هند مسدود شده اند.

لازم به ذکر است علی رغم حضور نزدیک به 600 هزار نیروی نظامی ارتش هند در منطقه کشمیر، دولت هند 35 هزار نیروی کمکی دیگر را به این منطقه اعزام نموده است و عملا این منطقه را به یک پادگان نظامی تبدیل نموده است.

گفته می شود دولت هند قصد پایان دادن به مواد 35A و 370 قانون اساسی را دارد، بر اساس این مواد از قانون اساسی، منطقه کشمیر به عنوان منطقه ویژه و جدای از دیگر مناطق هند شناخته می شود؛ همچنین برخی از منابع مدعی شده اند هند قصد تبدیل نمودن کشمیر به سه منطقه جداگانه را دارد.

ارسال نظر

 
1