خبر فوری

 
بازداشت بیش از هزار نفر در ارتباط با هرج و مرج های اخیر در پاکستان
کد خبر :1717089881

10:15 1397/08/14


پلیس ایالت پنجاب تعداد 1100 تن از افراد مشکوک را به اتهام حمله به نیروهای پلیس در دوران تظاهرات و آسیب رساندن به اموال دولتی و خصوصی بازداشت نموده و تعداد 130 شکایت علیه آنان درج کرده است.


 

لاهور:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،پلیس ایالت پنجاب تعداد 1100 تن از افراد مشکوک را به اتهام حمله به نیروهای پلیس در دوران تظاهرات و آسیب رساندن به اموال دولتی و خصوصی بازداشت نموده و تعداد 130 شکایت علیه آنان درج کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده،وزارت امور داخلی پاکستان از تمامی دولت های محلی و سازمان های اطلاعاتی خواسته است که تمامی افراد حاضر در تظاهرات و آشوب های هفته گذشته که در آسیب رساندن به اموال عمومی نقش داشته اند را بازداشت نمایند و گزارش مربوط به آن را تا بعد از ظهر امروز(دوشنبه) به این وزارت خانه ارائه دهند.

در بخشنامه صادر شده از سوی وزارت امور داخلی پاکستان آمده است که علما و شخصیت های حاضر در این تظاهرات نسبت به آشوب گران و شورشیان اظهار برائت کرده اند،فلذا با استفاده از تصاویر و کلیپ های منتشر شده و با همکاری اداره ثبت احوال پاکستان و اداره مخابرات و ارتباطات تمامی افراد حاضر در آشوب ها را شناسایی کنید.

وزارت امور داخلی پاکستان در ادامه از دولت های محلی خواسته است تا آنان با انتشار یک شماره واتس آپ در رسانه ها و روزنامه ها از مردم بخواهند تا کلیپ های تصویری مربوطه را با این شماره به اشتراک بگذارند تا روند شناسایی و بازداشت عوامل آشوب با سرعت بیشتری پیش رود.

سخنگوی پلیس ایالت پنجاب در این رابطه خبر داده است تعداد 800 نفر به علت زیر پا نهادن ماده 16 قانون حمایت از اموال عمومی بازداشت شده و تعداد 300 تن دیگر نیز به اتهام حمله به ماموران پلیس و آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی اعم از خودرو،ملک و مغازه دستگیر شده اند.

وی در ادامه افزود:تعداد 63 تن از نیروهای پلیس در مناطق مختلف ایالت پنجاب در جریان این تظاهرات و حمله آشوب گران زخمی شده اند که 58 تن از آنان مرخص شده اند و 5 تن دیگر به علت شدت جراحات در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند.

وی خبر داد تعداد 300 تن از افراد مشکوک بر اساس تصاویر مختلف شناسایی شده اند و به مرور زمان بر میزان شکایت های عمومی و تعداد دستگیری ها افزوده خواهد شد و پلیس بدون هیچ چشم داشتی در حال عملیات علیه اینگونه از افراد است.

وی در پاسخ به یک سوال از سوی خبرنگار اظهار داشت:بیشتر بازداشت های صورت گرفته مربوط به شهرهای راولپندی،فیصل آباد و گوجرانواله میباشد و در شهر اسلام آباد نیز 2 شکایت نامه عمومی علیه 25 نفر به ثبت رسیده است.

شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان نیز در همین رابطه جلسه ای را با حضور وزرای ارشد ایالت های پاکستان تشکیل داد و در این جلسه از دولت های محلی خواست که آنان به مردم پیشنهاد دهند تا علیه شورشیان به درج شکایت بپردازند و با انتشار تصاویر و کلیپ های مربوط به شورش و آشوب در شناسایی این افراد با دولت همکاری کنند.

علاوه بر این پلیس شهر قصور علیه 348 تن از تظاهرات کنندگان حزب لبیک پاکستان(TLP) نیز شکایت عمومی درج کرده است.

پلیس شهر گوجرانواله نیز علیه 9 نفر شناسایی شده و 2500 تن از افراد ناشناس به اتهام تهدید شهروندان،آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی و تاراج اموال مردم در سطح خیابان شکایت نامه ای را درج کرده است.

پلیس شهر نوابشاه ایالت سند نیز 2 تن از کارمندان حزب لیک پاکستان(TLP) را به اتهام شلیک هوایی و تلاش برای بستن مغازه های سطح شهر بازداشت نموده است.

ارسال نظر

 
1