خبر فوری

 
 
بازداشت 8 تروریست به همراه مقادیر زیاد سلاح در پیشاور پاکستان
کد خبر :1685042585

12:02 1399/03/21


برچسب ها : بازداشت, پلیس پیشاور, تروریست, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان,

پلیس پیشاور با همکاری سرویس های اطلاعاتی در دو عملیات جداگانه توانست با بازداشت نمودن 8 تن از عناصر تروریستی وابسته به گروه های تروریستی داعش، سازمان جماعت الاحرار و لشکر اسلام، عملیات بزرگ تروریستی را خنثی سازد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| پلیس پیشاور با همکاری سرویس های اطلاعاتی در دو عملیات جداگانه توانست با بازداشت نمودن 8 تن عملیات بزرگ تروریستی را خنثی سازد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای پلیس پیشاور با همکاری ماموران سرویس های اطلاعاتی 8 تروریست وابسته به گروه های تروریستی داعش، سازمان جماعت الاحرار و لشکر اسلام را بازداشت و از آنان تعداد 4 نارنجک دستی، تعدادی اسلحه کلاشینکف و کلت کمری کشف و ضبط نمودند.

محمد علی گنداپور افسر پلیس مرکزی شهر پیشاور به همراه ظهور بابر آفریدی افسر دایره عملیات پلیس و شهزاده کوکب فاروق افسر دایره تحقیقات پلیس و حسن جهانگیر دستیار بازرس پلیس طی نشست خبری مشترک اعلام نمود روز گذشته اطلاعاتی مبنی بر ورود برخی از عناصر تروریستی به داخل پیشاور جهت انجام عملیات خرابکارانه دریافت نمودیم و بر همین اساس با تشدید تدابیر امنیتی اقدام به تعقیب و مراقبت این افراد پس از ورود به شهر پیشاور نمودیم.

در این حین با همکاری ماموران سرویس های اطلاعاتی عملیات بازداشت تروریست ها که در 4 دستگاه موتورسکیلت در حال عبور از خیابان لینک واقع در فاز 5 منطقه حیات آباد بودند را آغاز نمودیم، تروریست ها پس از تیراندازی به سوی نیروهای پلیس از محل گریختند که با اقدام به هنگام نیروهای پلیس عملیات تعقیب و گریز این تروریست ها آغاز گردید و در نتیجه نیروهای پلیس توانستند 4 تروریست از جمله یک شهروند افغان را بازداشت نمایند.

این 4 تروریست به نام های "لیاقت فرزند انور شاه، خان اکبر فرزند محمد رحیم، عاکف فرزند ظفر خان و واجد فرزند عزیز، که یکی از آنها شهروند افغانستان و بقیه سه تن دیگر از اهالی استان خیبر هستند در چندین عملیات تروریستی و زورگیری از جمله حمله مسلحانه به مرکز ایست و بازرسی کارخانو نقش داشتند.

این تروریست ها در جریان بازجویی ها به نقش داشتن در حمله به منازل بازرگانان مناطق متنی و بانه ماری و باجگیری نیز اعتراف نمودند، همچنین با توجه به اعترافات این تروریست ها، 4 فرد دیگر مرتبط با این پرونده نیز در عملیات نیروهای پلیس بازداشت شدند.

این 4 مظنون که اسامی آنان عبارت است از : نندار علی فرزند اعراب خان، حسین شاه فرزند نیاز بین شاه، محمد زمان فرزند محمد اکبر و معراج الدین فرزند مینار از اهالی منطقه جمرود از جمله همدستان 4 مظنون اصلی بازداشت شده می باشند.

از این تروریست ها تعداد 4 عدد نارنجک دستی، یک عدد کلاشینکف، چهار عدد کلت کمری و دو دستگاه موتورسکیلت و یک دستگاه  خودروی سواری کشف و ضبط شده است.

ارسال نظر

 
1