خبر فوری

 
 
بازداشت 6 تروریست در جریان عملیات پلیس سوات ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :364136973

15:42 1399/02/12


برچسب ها : بازداشت, پلیس خیبر پختون خوا, ترور, جنبش طالبان پاکستان, سوات,

نیروهای پلیس استان سوات ایالت خیبر پختون خوا طی عملیاتی موفق شدند 2 تروریست به همراه 4 قاتل هدفمند را بازداشت نمایند.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| نیروهای پلیس استان سوات ایالت خیبر پختون خوا طی عملیاتی موفق شدند 2 تروریست به همراه 4 قاتل هدفمند را بازداشت نمایند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، قاسم علی خان افسر پلیس منطقه در نشست خبری مشترک با نذیر احمد سرپرست دایره تحقیقات پلیس اظهار داشت: افراد مسلح ناشناس 17 فروردین ماه جاری فردی به نام حضرت عباس معروف به وقاص ساکن منطقه «شگئی برشور» را در منزل وی به قتل رساندند و پس از آن پرونده جنایی مربوطه به نیابت از همسر وی در مرکز پلیس شهید انووینئی چپریال تشکیل گردید.

وی افزود: آقای نذیر احمد سرپرست دایره تحقیقات پلیس خیبر پختون خوا طی حکمی خواستار آغاز تحقیقات و بازداشت فوری مظنونان این پرونده شد و بر همین اساس تیم تحقیقاتی با سرپرستی سردارالعلوم افسر دایره تحقیقات پلیس سرکل مته تشکیل گردید.

در همین راستا چندین مظنون از جمله خان طوطی فرزند سید عمر، نور علی فرزند خان طوطی، اصغر علی فرزند خان طوطی، رضیه دختر خان طوطی تحت بازجویی قرار گرفته اند و در جریان این بازجویی مشخص گردید گل شیروان معروف به نیک محمد داماد خانواده خان طوطی از اعضای فرمانده طالبان پاکستان در سال 2019 میلادی در جریان درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد و حضرت عباس معروف به وقاص متهم به همکاری با نیروهای امنیتی و مخبری گل شیروان بود.

وی در ادامه شرح تحقیقات صورت گرفته گفت: دو تروریست به نام های «طالبان خان» و «شیخ» از اهالی کوزه باندی و از اعضای مخفی جنبش طالبان پاکستان با درخواست عمر محمد فرزند خان طوطی و به واسطه فردی به نام «رحمت زاده» معروف به سیراج فرزند پای محمد از اهالی کوزه باندی در منزل خان طوطی واقع در روستای شگئی به مدت 5 شب مستقر شدند.

در این میان خان طوطی و دو فرزند وی به نام های اصغر علی و نور علی، تمامی رفت و آمدهای حضرت عباس را تحت نظر داشتند و پس از گذشت پنج شب، خان طوطی به همراه دو فرزند خود و دو عضو طالبان پاکستان با یورش به منزل حضرت عباس وی را در داخل اتاق وی به ضرب گلوله به قتل رساندند.

از این مظنونان تعداد 3 عدد اسلحه کالیبر 30 به همراه 17 عدد فشنگ جنگی، 6 دستگاه تلفن همراه، یک سیم کارت افغانی و مبلغ 392 هزار روپیه کشف و ضبط گردید.

لازم به ذکر است اواسط فروردین ماه سال جاری فردی به نام حضرت عباس معروف به وقاص در منزل خود هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته بود که مسئولیت آن توسط جنبش طالبان پاکستان بر عهده گرفته شد.

ارسال نظر

 
1