خبر فوری

 
 
بازداشت 500 نفر در ادامه چهارمین روز از حکومت نظامی در منطقه کشمیر هند
کد خبر :193744807

09:10 1398/05/18


برچسب ها : ارتش هند, جامو و کشمیر, کشمیر هند,

در ادامه چهارمین روز حکومت نظامی در منطقه کشمیر، پس از لغو قانون 370 توسط دولت دهلی نو، بیش از 500 نفر از شهروندان و رهبران و اعضای گروه های آزادی خواه این منطقه توسط نیروهای ارتش و پلیس هند بازداشت شده اند.


 

سری نگر: به گزارش راز نیوز در ادامه چهارمین روز حکومت نظامی در منطقه کشمیر، پس از لغو قانون 370 توسط دولت دهلی نو، بیش از 500 نفر از شهروندان و رهبران و اعضای گروه های آزادی خواه این منطقه توسط نیروهای ارتش و پلیس هند بازداشت شده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رسانه های محلی هند، سید علی گیلانی، میر واعظ عمر فاروق همچنان در حبس خانگی به سر می برند و با توجه به تکمیل ظرفیت بازداشتگاه های ایستگاه های پلیس منطقه وادی، تعداد 560 نفر از افراد دستگیر شده به بازداشتگاه های موقت در سری نگر، باره مولا، گریز و دیگر مناطق کشمیر انتقال داده شده اند.

دولت هند نمایندگان سابق خود در منطقه کشمیر همچون فاروق عبدالله، عمر عبدالله، محبوبه مفتی و سجاد لون را نیز بازداشت نموده است.

از سوی دیگر به منظور مقابله با هرگونه تظاهرات احتمالی مردمی، در استان کرگیل منطقه لداخ نیز قانون منع رفت و آمد اعمال گردیده است، همچنین به منظور متوقف نمودن نشر اخبار مربوط به منطقه کشمیر تمامی سرویس های اینترنت، شبکه های تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی در این منطقه مسدود شده اند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز بر اثر تیراندازی نیروهای ارتش هند علیه تظاهرات کنندگان کشمیری، 6 نفر جان باخته و بیش از 100 تن دیگر نیز زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1