خبر فوری

 
بازداشت 50 نفر در ارتباط با پرونده حادثه تروریستی در مدرسه پیشاور
کد خبر :1950858404

15:37 1399/08/09


برچسب ها : انفجار بمب, انفجار پیشاور, بازداشت, پلیس پیشاور, حادثه تروریستی,

پلیس پیشاور با انجام تحقیقات و بازپرسی های اولیه در خصوص پرونده حادثه تروریستی انفجار بمب در مدرسه ای در پیشاور، در این رابطه تعداد 50 نفر از جمله یک طلبه مدرسه دینی را بازداشت نمود.


 

پیشاور: به گزارش راز نیوز| پلیس پیشاور با انجام تحقیقات و بازپرسی های اولیه در خصوص پرونده حادثه تروریستی انفجار بمب در مدرسه ای در پیشاور، در این رابطه تعداد 50 نفر از جمله یک طلبه مدرسه دینی را بازداشت نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پلیس پیشاور با انتشار بیانیه ای اعلام نمود تعداد 50 نفر از جمله یک طلبه مدرسه محل انفجار به همراه یک کارگر ساختمان در حال احداث واقع در مقابل این مدرسه توسط پلیس مورد بازداشت قرار گرفته اند.

طبق گزارش تیم تحقیقات پلیس در روز انفجار سرویس های بهداشتی و حمام مدرسه هدف قرار گرفته، در حال تعمیر و بازسازی بودند و بر همین اساس کارگران مشغول به کار در این مدرسه برای انجام بازجویی های ابتدایی تحت بازداشت قرار گرفتند، علاوه بر آن تمامی دانش آموزان و طلاب این مدرسه که روز انفجار در مدرسه حضور یافتند نیز مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر رحیم الله حقانی مدیر مدرسه محل انفجار در گفتگو با اهالی رسانه ابراز داشت: مدرسه ما از چندین سال تحت هدف گروه های تروریستی قرار داشت، حتی چند روز قبل پلیس با ارسال نامه ای به مدیریت از احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بود، اما علی رغم درخواست ما برای تامین امنیت مدرسه هیچ نیروی حفاظتی از سوی پلیس تدارک دیده نشد.

وقار کرل رئیس پلیس پیشاور در واکنش به اظهارات مدیر مدرسه حادثه دیده در سخنانی تعجب آور گفت: بیش از سه هزار مدرسه دینی و حوزه علمیه در سطح شهر پیشاور وجود دارد  و تامین امنیت تمامی این مدارس امری دشوار است.

وی افزود: ما چندین مرتبه مدیر مدرسه حادثه دیده را از احتمال انجام حمله تروریستی و ضرورت حفظ تدابیر امنیتی مورد هشدار قرار دادیم و پس از هشدارهای ما مدیریت مدرسه تصمیم به بازرسی بدنی دانش آموزان و طلاب گرفتند که پس از مدتی مجددا متوقف گردید.

دکتر ثناء الله عباسی بازرس کل پلیس ایالت خیبر پختون خوا روز سه شنبه در اظهاراتی اعلام داشت: تعداد 30 نفر از مظنونین احتمالی این حادثه تروریستی از سوی ما شناسایی شده اند که از اهالی مناطق قبایلی باجور، مهمند و دیر واقع در نزدیکی مرز افغانستان هستند.

ارسال نظر

 
1