خبر فوری

 
 
بازداشت 36 نفر از شیعیان تحصن کننده مقابل منزل ریاست جمهوری پاکستان در کراچی
کد خبر :340506859

00:09 1398/02/19


برچسب ها : افراد ربودده شده, پلیس کراچی, تحصن, شیعیان پاکستان,

پلیس شهر کراچی با درج شکایت نامه عمومی علیه تحصن کنندگان شیعه مقابل منزل رئیس جمهوری پاکستان و مسئولان برگزاری این تحصن، 36 تن از معترضین را بازداشت نمودند.


کراچی: به گزارش راز نیوز پلیس شهر کراچی با درج شکایت نامه عمومی علیه تحصن کنندگان شیعه مقابل منزل رئیس جمهوری پاکستان و مسئولان برگزاری این تحصن، 36 تن از معترضین را بازداشت نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده راشد رضوی یکی از مسئولان کمیته برگزار کننده تصحن در این خصوص اظهار داشت: تعداد زیادی از نیروهای پلیس صبح امروز با یورش به محل تحصن، حسن رضا سهیل از مسئولان کمیته برگزار کننده این تحصن را به همراه 36 تن دیگر بازداشت کردند.

وی افزود: با این اقدام نیروهای امنیتی، ما از اهداف خود دست نخواهیم کشید و تا زمان آزادی تمامی عزیزانمان به تحصن خود ادامه خواهیم داد.

یکی از مقامات بلندپایه پلیس که خواست نامش فاش نشود مدعی شده است که پلیس از هیچگونه قدرتی علیه تحصن کنندگان استفاده نکرده است، اما با این وجود وی به بازداشت چند تن از تحصن کنندگان اذعان نمود.

لازم به ذکر است پلیس شهر کراچی علیه تحصن کنندگان شیعه مقابل خانه رئیس جمهور پاکستان، شکایت نامه ای عمومی را تنظیم نموده است و در آن علاوه بر ذکر اسامی مسئولان برگزار کننده این تحصن شامل راشد رضوی، صغیر عابد، صفدر شاه فرزند اصغر شاه، حسن رضا سهیل، 300 نفر از افراد ناشناس تحصن کننده را نیز به عنوان متهمان این پرونده اعلام نموده است.

پلیس در شکایت نامه خود تحت مواد مختلف قانون، تحصن کنندگان را متهم به انجام اقدامات خلاف قانون نموده است و ماده های 147( مجازات گسترش فساد)، 148(گسترش فساد از طریق سلاح های خطرناک)، 120B(مجازات توطئه جنایی)، 121(تلاش برای ایجاد فضای جنگ داخلی و شوراندن مردم)، 121A( توطئه برای ارتکاب جرم)، 341(ایجاد مزاحمت و اختلال در امنیت)، 427(شرارت)، 503(ایجاد فضای رعب و وحشت) در این پرونده درج گردیده است.

ارسال نظر

 
1