خبر فوری

 
 
بازداشت 13 شهروند بلوچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان از نقاط مختلف ایالت بلوچستان
کد خبر :526499546

11:21 1400/02/29


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهرستان پنجگور, شهرستان سبی, شهروندان بلوچ, شورای حقوق بشر بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در عملیاتی گسترده در نقاط مختلف ایالت بلوچستان تعداد 13 شهروند بلوچ را بازداشت و سپس به محل نامشخص منتقل نمودند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در عملیاتی گسترده در نقاط مختلف ایالت بلوچستان تعداد سیزده شهروند بلوچ را بازداشت و سپس به محل نامشخص منتقل نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی منابع آگاه محلی، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان طی عملیاتی در منطقه گچک لاری شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان نه نفر از شهروند بلوچ را بازداشت و به همراه خود بردند.

عبدالله عباس بلوچ دبیر اطلاعات شورای حقوق بشر بلوچستان با تایید ربوده شدن این تعداد از شهروندان بلوچ به دست نیروهای امنیتی ارتش پاکستان اسامی آنان را به این شرح اعلام نموده است: منظور الهی بخش، حسن ساسو، اجمل الهی بخش، ملک داد، عیسی مزار، جنگیان مزار، وحید جنگیان و برادر وی.

نیروهای امنیتی ارتش پاکستان علاوه بر این در یک عملیات در لهری گوری شهرستان سبی 4 شهروند بلوچ از جمله هوت فرزند رندا دومکی و نوخاف فرزند یارو دومکی را بازداشت و محل نامشخص منتقل نمودند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی ارتش پاکستان با یورش به منزل یک شهروند بلوچ به نام جالب اقبال در منطقه شهرک شهرستان کیچ به اذیت و آزار زنان و کودکان پرداختند و تلاش نمودند حلیم اقبال برادر بزرگ جالب را بازداشت نمایند که با مقاومت زنان خانه موفق به ربودن وی نشدند.

گفتنی است حلیم اقبال پیش از این نیز توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان تحت بازداشت قرار گرفته بود و به مدت 7 ماه در بند زندان های مخوف اطلاعاتی قرار داشت، وی به علت شدت شکنجه و اذیت و آزار در زندان های اطلاعاتی دچار بیماری روانی شده و از وضعیت مناسب روحی برخوردار نیست.

ارسال نظر

 
1