خبر فوری

 
 
ایجاد تفرقه بین مذاهب شیعه و سنی در کشمیر توسط عناصر پیرو مودی
کد خبر :493272481

15:27 1399/12/23


برچسب ها : اختلافات, شیعه, شیعه و سنی, هند, وسیم رضوی,

مدعای وسیم رضوی رئیس اسبق هیئت اوقاف شیعه در اترپردیش در دادگاهی در خصوص اضافه شدن برخی از آیات در زمان خلفا، خشم مسلمانان را برانگیخته و باعث شد تا علمای مذاهب شیعه و سنی درخواست دستگیری این فرد را کنند.


سرینگر: به گزارش راز نیوز| وسیم رضوی رئیس اسبق هیئت اوقاف شیعه در اترپردیش که با حضور در دادگاهی مدعی شده است 26 آیه از قرآن در زمان سه خلیفه در کتاب آسمانی گنجانده شده است، با این اقدام نه تنها بین مردم شیعه، بلکه باعث ایجاد خشم بین علما و مردم دو مذهب و تشکیل اعتراضاتی علیه خود در برخی نقاط شده است. وی افزود: باید این آیات از قرآن حذف شوند. انی آیات طی اقدام تحریف آمیز توسط سه خلیفه وارد قرآن شده و هم اکنون برخی از مدارس دینی با استناد به این آیات، درحال ترویج افراط گرایی در اسلام هستند.

به گفته منابع، این فرد یکی از عناصر نریندرا مودی نخست وزیر هند است که سعی دارد میان مذاهب شیعه و سنی اختلافات ایجاد کند، بدین ترتیب علما خواستار دستگیری فوری این فرد را کرده اند. به گفته علما، کفر این مرد نقشه ای عمدی و طرح ریزی شده برای دامن زدن به آتش فتنه میان مسلمانان و تلاشی برای بی اعتبار کردن عقاید است، وسیم رضوی باید هرچه سریعتر بازداشت شود، زیرا او همواره بازیچه دست عناصر دشمن اسلام بوده تا بین مسلمانان تفرقه و فتنه ایجاد کند. ناگفته نماند که این اقدام نخست وسیم رضوی نبوده و پیش از این نیز حتی برای ایجاد تفرقه بین پیروان مذهب شیعه نیز اقداماتی انجام داده است.

از طرفی حجت الاسلام کلب جواد نقوی امام جمعه شیعیان در لکهنو نیز در پیامی ضمن ابراز برائت از این فرد و عنصر دشمن خطاب کردن وسیم رضوی، ابراز داشت: وسیم رضوی دشمن اسلام است و او هیچ ربطی به مذهب شیعه ندارد، زیرا او مزدور سازمان های دشمن اسلام و نهاد های متعصب است؛ تمامی علمای شیعه و سنی و رهبران سیاسی و اجتماعی، ضمن اتحاد باید علیه این فرد اعتراض کنند، و باید از دولت خواست تا او را جهت حفظ صلح و امنیت در کشور دستگیر کنند. وی افزود: شیعه، قائل به هیچگونه تحریف و تغییری در کتاب آسمانی نیست، قرآن کتاب خداوند و معجزه پیامبر است که ذره ای ظرفیت تغییر و تحریف در آن تا روز قیامت وجود ندارد.

ارسال نظر

 
1