خبر فوری

 
 
ایالات متحده و پاکستان درحال تلاش برای تقویت روابط اقتصادی دوجانبه
کد خبر :1817425730

17:42 1399/04/05


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تجارت, سرمایه گذاری,

اسد مجید خان سفیر پاکستان در واشنگتن طی شرکت در جلسه مجازی اجلاس سطح جهانی فناوری پاکستان با عنوان "امکان انتقال فناوری از سیلیکون ولی به پاکستان"، از تلاش های جاری ایالات متحده و پاکستان برای تقویت روابط اقتصادی دوجانبه خبر داد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| اسد مجید خان سفیر پاکستان در واشنگتن طی شرکت در جلسه مجازی اجلاس سطح جهانی فناوری پاکستان با عنوان "امکان انتقال فناوری از سیلیکون ولی به پاکستان"، گفت: محور اصلی گفتگوهای عمران خان نخست وزیر پاکستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی سه دیدار سال گذشته، افزایش روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور بود. اگرچه ایالات متحده یکی از بزرگترین اهداف صادراتی پاکستان است، اما پتانسیل زیادی برای رشد در بخش فناوری اطلاعات (IT) وجود دارد. وی همچنین اقدامات صورت گرفته توسط دولت پاکستان برای ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش فناوری و تسهیل سرمایه گذاران را بر شمرد و بر لزوم غلبه بر چالش های مربتط با کلیشه های پاکستان تاکید کرد و گفت: پاکستان شریک طولانی مدت و متعهد آمریکا است.

همچنین جان هوور معاون سفارتخانه ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد نیز که در این بحث شرکت کرده بود اذعان داشت که پاکستان تعداد زیائی از افراد توانمند و یک فضای تجاری دارد و دو کشور پاکستان و آمریکا باید برای فعالیت و مشاغل کوچک محیطی مساعد طی همکاری مشترک فراهم کنند. ایالات متحده با همکاری با بخش های دولتی و خصوصی در طیف گسترده ای از برنامه ها برای اتصال کسب و کارهای آمریکایی به سیستم فناوری در ایالات متحده کار می کند.

ارسال نظر

 
1