خبر فوری

 
 
ایالات متحده خواستار از بین بردن روابط پاکستان با رهبران طالبان شد
کد خبر :1267093380

09:24 1397/07/16


برچسب ها : ایالات متحده, پاکستان, طالبان, طالبان افغانستان, طالبان پاکستان, مرکز فرماندهی آمریکا,

آمریکا در مطالبان خود خواستار 2 چیز از سوی پاکستان شد که طی آن پاکستان باید با رهبران طالبان در افغانستان ارتباط خود را قطع نموده و آنها را مجبور به مذاکرات کند.


 

به گزارش راز نیوز، فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا ژنرال جوزف ووتل طی نشست خبری هفتگی خود در پنتاگون با اشاره به سفر شاه محمود قریشی وزیرخارجه پاکستان به واشنگتن دو مورد را عنوان اصلی قرار داد و افزود: پاکستان باید با رهبران طالبان در افغانستان ارتباط خود را قطع نموده و آنها را مجبور به مذاکرات کند.

ژنرال جوزف به عنوان فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا مسؤل جنگ آمریکا در افغانستان نیز بوده و به همین دلیل برقراری امنیت مرزی از سوی پاکستان نیز برعهده وی است.

وی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که طالبان موجود در پاکستان نیرو های خود را در افغانستان رهبری نکنند و دستورالعمل های جنگی نیز ارسال نگردد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنجا هیچ فعالیت مخفیانه ای صورت نمیگرید و این جنگجویان نباید برای دریافت کمک های پزشکی وارد پاکستان شوند. ژنرال جوزف با تکرار خواسته های خود گفت: پاکستان باید طالبان را مجبور کند تا بر میز مذاکرات بنشینند.

ژنرال جوزف در پاسخ به سؤالی که پاکستان قدرت این را دارد که طالبان را بر میز مذاکرات بنشاند گفت: پاکستان قدرت این را دارد که طالبان را برای مذاکرات متقاعد کنند حتی میتواند با افزایش فشار آنها را مجبور به مذاکرات کند.

ارسال نظر

 
1