خبر فوری

 
 
آیا افسران نظامی از اجرای قانون مستثنی میباشند؟؟جنرال راحیل و جنرال پاشا چگونه خارج از کشور مشغول کار بودند۔ دادستان عالی کشور پاکستان
کد خبر :882462387

19:58 1397/05/12


آیا افسران نظامی از اجرای قانون مستثنی میباشند؟؟جنرال راحیل و جنرال پاشا چگونه خارج از کشور مشغول کار بودند۔ دادستان عالی کشور پاکستان


 

 

آیا افسران نظامی از اجرای قانون مستثنی میباشند؟؟جنرال راحیل و جنرال پاشا چگونه خارج از کشور مشغول کار بودند۔ دادستان عالی کشور پاکستان

 

اسلام آباد به گزارش راز نیوز به نقل از جیو نیوز دادستان عالی کشور در طی اعمال حکم در باره پرونده شهروندی دوگانه ای  اظهار داشت طبق قانون هیچ یک از افسران تا ۲ سال نمیتوانند اشتغال داشته باشند ولی رئیس سابق اطلاعات عمومی ارتش (ISPR)  جنرال شجاع پاشا خارج از کشور رفته و مشغول کار بوده اند همچنین جنرال راحیل شریف هم خارج از کشور کار کرده اند آیا این قانون بر افسران ارتش اجرا نمیشود۔
 
در دادگاه عالی پاکستان با ریاست دادستان عالی پاکستان و باحضور قضات و مقامات دولتی دادرسی پرونده دوگانه شهروندی شندیده شد در همین راستا معاون دفاع ضمیر الحسن به دادگاه خواسته شد۔  
 
دوران دادرسی دادستان عالی پاکستان استفسار کرد که چگونه رئیس سابق اداره اطلاعات عمومی ارتش (ISPR) خارج از کشور رفته و مشغول کار بوده اند و همچنین جنرال شجاع پاشا بعد از بازنشستگی مشغول کار شده اند۔ طبق قانون هیچ کس از افسران بعد از باز نشستگی نمیتوانند تا دو سال اشتغالی داشته باشند۔ آیا این قانون بر افسران ارتش جاری نمیشود۔
 
معاون دفاع به دادگاه پاسخ داد که طبق اطلاعات وی این دو افسران (NOC) گواهی تائید گرفته و خارج از کشور رفته بودند۔
 
در جواب دادستان عالی پاکستان اظهار داشت که افسران مراکز حساس دارای اطلاعات مهم وحساسی میباشند که این چنین افراد باید در امنیت و حفاظت کامل باشند۔
 
معاون دفاع  در پاسخ گفت که حکومت مرکزی وفاق  به جنرال پاشا و جنرال راحیل مجوز داده بود که در جواب این پاسخ دادستان عالی پاکستان گفت که هیچ افسر باز نشسته تا دو سال بعد از بازنشستگی نمیتواند کار کند آیا این قانون بر این دو افسر اعمال نمیشود؟ این دوافسر میباید از کابینه اجازه میگرفتند ۔ در پاسخ معاون دافاع  گفت در باره این ۲ سال اطلاعات وی ضعیف میباشد۔
 
دادستان عالی در مکالمه با معاون دفاع افزود که ما برسی خواهیم کرد این مجوز چگونه گرفته شده همچنین نوعیت و زمان این مجوز هم برسی خواهد شد۔
 
در این اثنا دادستان اعجازالحسن از معاون دفاع استفسار کرد که شما بگوئید چند تن از افسران در خارج از کشور عروسی کرده اند؟ در پاسخ این سوال ضمیر الحسن جواب داد نیروهای نظامی با مجوز فرمانده شان میتوانند خارج از کشور عروسی کنند و اگر کسی اجازه نگیرد مجازات سختی بر وی اعمال میشود۔
 
همچنین ضمیر الحسن اظهار داشت کسانی که شهروندی دوگانه ای دارند در اداره های نظامی نمیتوانند اشتغال داشته باشد۔ همچنین این قانون در تبلیغات اشتغال هم مکتوب میباشد۔ همچنین اگر کسی شهروندی دو گانه ای داشته باشد باید یکی را ترک کند۔
 
دادستان عالی پاکستان به معاون دفاع گفت که قوانینی که شما تبیین کردید آن را مکتوب کنید و ببینید آیا چنین کسی در اداره های نظامی اشتغال دارد یا نه۔
 
بعد از این دادگاه دادرسی این پرونده را تا هفتم اگوست به تعویق انداخت۔

 

ارسال نظر

 
1