خبر فوری

 
 
اکونومیک تایمز: ارسال محموله 230 کانتینری پاکستان شامل اقدام دفاعی به اوکراین
کد خبر :326938745

15:55 1402/01/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اوکراین, تسلیحات نظامی, دهلی نو, محصولات دفاعی,

اکونومیک تایمز دریافته است که پاکستان در ماه جاری میلادی یعنی آوریل قرار است 230 کانتینر اقلام دفاعی را به همراه دو کشتی ام وی بوکرام و ام وی خیرسون به اوکراین ارسال کند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز به نقل از اکونومیک تایمز| در گزارش آمده است که اکونومیک تایمز دریافته است که پاکستان در ماه جاری میلادی یعنی آوریل قرار است 230 کانتینر اقلام دفاعی را به همراه دو کشتی ام وی بوکرام و ام وی خیرسون به اوکراین ارسال کند.

پیوند دفاعی اوکراین و پاکستان با این وجود که معاون وزیرخارجه اوکراین از روز یکشنبه (27 فروردین) طی سفری چهار روزه به هند می رود، در افق بزرگی به چشم می خورد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش نوشت: ET به طور مستند از طریق منابع آگاه خود دریافته است که کشتی های انتقال سلاح از پاکستان به اوکراین اغلب از پرچم های ایالات متحده آمریکا و اروپا استفاده می کنند. از طرفی بنادر لهستان و آلمان دروازه اصلی برای انتقال تسلیحاتی از پاکستان است که شامل تانک و راکت می شود.

 در این گزارش بیان شد که جالب است با این وجود که پاکستان به دنبال ارتقای موتور هواپیما با همکاری روسیه است، به اوکراین نیز کمک می کند. اسلام آباد مدعی است که از اواخر ماه آوریل نفت با تخفیف از روسیه دریافت خواهد کرد. با این حال، هیچ مدرک مشخصی بر هرگونه قرارداد انرژی روسیه-پاکستان وجود ندارد.

مشخص شده است که اوکراین، پاکستان و چین در گذشته پیوندی را برای به اشتراک گذاشتن فناوری موشکی بین خود ایجاد کرده بودند. در سال 2021، پاکستان مشتاق خرید یک سامانه موشکی هدایت شونده ضد تانک (ATGM) از اوکراین بود. کیف همچنین در گذشته به کمک به کره شمالی در زمینه فناوری موشکی متهم شده است.

سال گذشته، انگلیس از پاکستان به عنوان پل هوایی برای ارسال تسلیحات به اوکراین از طریق رومانی استفاده کرد. پایگاه هوایی نورخان در راولپندی (پاکستان) بخشی از پل هوایی بود که بر اساس گزارش‌ها توسط بریتانیا برای پروازهای هواپیماهای نظامی به فرودگاه بین‌المللی Avram Iancu Cluj در رومانی از طریق یک پایگاه هوایی بریتانیا در دریای مدیترانه برای انتقال استفاده می‌شد.

شایان ذکر است در فضای مجازی ویدیو های مختلفی توسط کاربران منتشر و ادعا می شود که خمپاره یا راکت درحال شلیک از پاکستان ارسال شده است.

 

ارسال نظر

 
1