خبر فوری

 
 
اولین جلسه هیئت دولت عمران خان تشکیل شد
کد خبر :2091928610

17:59 1397/05/29


برچسب ها : پاکستان, عمران خان,

دولت جدید پاکستان به ریاست عمران خان در اسلام آباد تشکیل جلسه داد


 

اسلام آباد:در این جلسه دولت تصمیم گرفت که نام نواز شریف و دختر وی در لیست ممنوع الخروج موسوم به ACL  درج گردد و دو پسر دیگر نواز شریف حسن و حسین و همچنین اسحاق دار وزیر سابق دارایی پاکستان را دستگیر کرده و به پاکستان بیاورند.

بعد از جلسه هیئت دولت،وزیر اطلاعات پاکستان در نشست مشترک با خبرنگاران گفت:قرار است نام نواز شریف و مریم نواز شریف که هم اکنون در زندان به سر می برند در لیست افراد ممنوع الخروج درج میگردد و حسن،حسین و اسحاق دار خائنان به کشور و جرم می باشند که باید در هر صورت به پاکستان بازگردانده شوند.که در این مورد اخطار قرمز صادر شده است و وزارت خانه قانون و کشور باید به این اخطار عمل نمایند.

وی در ادامه سخنان خود افزود:مجوز درمان در خارج برای تمامی اعضای دولت لغو شده است و هیچ کدام از وزرا حق سفر به خارج از کشور به منظور درمان و با هزینه دولتی را ندارند.

وی همچنین از فروش خودروهای اضافی کاخ نخست وزیری خبر داد و گفت:تمامی خودروهای اضافی به فروش خواهند رسید و به زودی اطلاعیه ای در این مورد صادر خواهیم کرد.

فواد چودری گفت که تمامی ساختمان های اداری بدون استفاده مورد بررسی 2 تیم متخصص قرار خواهند گرفت تا بتوانیم از آنها به نفع مردم استفاده ببریم و هیچ کدام از کارگران مشغول در این ساختمان ها اخراج نخواهند شد.

وی به محدود سازی سفرهای خارجی نخست وزیر و وزرای  کابینه نیز اشاره کرد و گفت آقای عمران خان دستور این کار را صادر کرده اند و خودشان نیز تا 3 ماه آینده قصد سفر به کشوری را ندارند.

در ادامه وی گفت که تمامی املاک و دارایی های پاکستان در خارج از کشور باید به پاکستان بازگردند.ایشان گفتند که به وزارت قانون دستور مذاکره با دولت انگلستان داده شده تا اموال پاکستان در این کشور به فروش رفته و مبالغ حاصل از این فروش به حساب خزانه پاکستان واریز شود.

عمران خان نیز در این جلسه خطاب به اعضای کابینه خود گفت:همه شما باید کمر همت ببندید و تمامی سعی خود را در برنامه کوتاه مدت صد روزه به کار گیرید تا بتوانیم با بهترین نتایج کار را به سرانجام برسانیم،وی گفت قرار نیست فقط به عنوان تشریفاتی در این منصب ها کار بکنیم،مقصد ایجاد تغییرات در زندگی مردم هست و برای این امر باید پول های بلوکه و یا به غارت رفته موجود در خارج از کشور را بازگردانیم و رشوه و فساد را به کلی ریشه کن کنیم.

ارسال نظر

 
1