خبر فوری

 
اولتیماتوم کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه به نهادهای قدرتمند پاکستان برای پایان دادن به جنایاتشان و آزاد کردن افراد بیگناه شیعه
کد خبر :1782888482

20:04 1399/09/29


برچسب ها : اعتصاب غذا, افراد ربوده شده شیعه, پاکستان, تحصن, تحصن کراچی, شیعه, قائد اعظم, کراچی, کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه,

کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه طی کنفرانس مطبوعاتی ضمن اتمام حجت با نهادهای قدرتمند پاکستان خواستار آزادی هرچه سریعتر افراد بیگناه ربوده شده شیعه شده و گفتند که درغیر این صورت اقدام به تحصن و اعتصاب غذایی مورخ 5 دی ماه از مقابل مزار قائد اعظم آغاز شده و در نهایت به مقابل پارلمان در اسلام آباد خواهد رسید.


کراچی: به گزارش راز نیوز| حجت الاسلام سید احمد اقبال رضوی عضو کمیته اقدام مشترک برای افراد ربوده شده شیعه طی مصاحبه مطبوعاتی در باشگاه خبرنگاران کراچی ضمن انتقاد شدید از ادامه جریان ربایش افراد بیگناه شیعه توسط ارتش پاکستان و سازمان های امنیتی به بهانه های واهی، مفقود شدن شهروندان در سرزمین جمهوری را مترادف با سیلی بر قانون و عدالت توصیف کرد و افزود: ناپدید شدن شهروندان از خانه هایشان با وجود نیروی پلیس و دادگاه ها، احساس بی قانونی و ناامنی را دامن میزند. حکم فرمایی قانون تنها با مدعا ثابت نمی شود و برای آن نهاد های قدرتمند باید اقدامات عملی نشان دهند. نهادهای قدرتمند بازیابی افراد مفقود شده را به معمایی تبدیل کرده اند، صبر ما تمام شده است، درصورتی که عزیزان مان آزاد نشوند، تمامی خانواده های افراد ربوده شده در سراسر و اکثر نقاط پاکستان تحصن و اعتصاب غذا را آغاز خواهند کرد.

عضو کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه در ادامه ضمن تاکید بر این موضوع که جامعه شیعه یک جامعه صلح دوست است و ما همواره برای تحقق درخواست های قانونی خود تنها از مسیر های قانونی اقدام کرده ایم، اظهار داشت: اگر افراد ما نزد هریک از سازمان های امنیتی هستند یا باید آزاد شوند و در صورتی که جرم آنها به اثبات برسد باید مطابق با قانون محاکمه شوند اما سیاست تعادل یا ربایش شیعیان بیگناه برای خشنودی مخالفان آنها اقدام ظالمانه ای است که مورد قبول نیست. وی افزود: این جریان از 5 سال گذشته ادامه دارد، خانواده های این افراد در مرحله ای میان زندگی و مرگ درحال دربدر شدن هستند. آگاهی خانواده ها از وضعیت عزیزانشان حق قانونی آنها است که به صورت فجیعی درحال نقض شدن است. شیوع یک بیماری مسری مانند ویروس کرونا باعث تشدید نگرانی خانواده ها شده است و آنها می خواهند از سلامتی اعضای خود مطلع شوند.

دیگر اعضای کمیته شامل عارف الجانی، علامه حیدر عباس عابدی، علامه عقیل موسی، علامه صادق جعفری، علامه مبشر حسن، خانم معصومه، نوید حسن به همراه خانواده های افراد ربوده شده طی این کنفرانس مطبوعاتی، مفقود کردن شهروندان بیگناه را نابودی قانون و انصاف و نقض صریح قوانین اساسی کشور دانسته و ابراز داشتند که در هر خیابان و کوچه  ای علیه این حرکت دیکتاتوری حکومت دموکراتیک صداها بلند خواهند شد. ما همواره از مظلوم دفاع و از ظالم برائت جسته ایم. عدم ارائه نوجوانان ربوده شده به دادگاه ها، برای اثبات این حقیقت کافی است که آنها را به ناحق بازداشت کرده اند.

سخنرانان در ادامه ضمن درخواست درک اهمیت این مسئله بزرگ توسط نخست وزیر، فرمانده ارتش، دادستان عالی کشور و وزیر کشور پاکستان، اظهار داشتند که باید غم  واندوه خانواده ها را درک کنید. بیشتر والدین افراد ربوده شده بدون دیدن چهره فرزندشان درگذشته اند و افراد ربوده شده حتی از شرکت در تشییع عزیزانشان نیز محروم بوده اند. ما در ماه نوامبر دست به اعتصاب غذای نمادین زده بودیم. اکنون 25 دسامبر برابر 5 دی ماه ساعت سه ظهر در مزار قائد اعظم محمد علی جناح (بنیانگذار پاکستان) تظاهرات گسترده ای انجام خواهیم داد و از بنیانگذار پاکستان سوال خواهیم کرد که آیا سرزمین مقدس برای برتری قانون اساسی و حاکمیت قانون ایجاد شده بود یا برای حاکمیت قدرت و اقتدار؛ پس از آن این جریان به شهر های مختلف در سراسر پاکستان سرایت خواهد کرد، ما در سراسر جهان از جمله ژنو مظلومیت خود را بیان خواهیم کرد. درصورتی که هیچکس به صدای ما گوش نداد، با تحصن مقابل پارلمان در اسلام آباد، خواستار احیای حقوق خواهیم شد.

ارسال نظر

 
1