خبر فوری

 
 
اولتیماتوم حجت الاسلام شهنشاه نقوی به نخست وزیر پاکستان برای حضور در جمع تحصن کنندگان شیعه در کویته
کد خبر :1045869801

17:33 1399/10/17


برچسب ها : حجت الاسلام و المسلمین شبیر حسن میثمی, حجت الاسلام و المسلمین شهنشاه نقوی, حجت الاسلام و المسلمین ناظر عباس تقوی, خانواده شهدای مچ, شهدای سانحه مچ, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, نخست وزیر پاکستان,

حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه حسین نقوی از رهبران برجسته شیعیان پاکستان که در جمع تحصن کنندگان شیعه هزاره در کویته حضور یافته است، در سخنانی هشدار آمیز خواستار حضور هرچه فوری شخص نخست وزیر پاکستان در جمع تحصن کنندگان و پیگیری مطالبات آنان شد.


کویته: به گزارش راز نیوز| حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه حسین نقوی از رهبران برجسته شیعیان پاکستان که در جمع تحصن کنندگان شیعه هزاره در کویته حضور یافته است، در سخنانی هشدار آمیز خواستار حضور هرچه فوری شخص نخست وزیر پاکستان در جمع تحصن کنندگان و پیگیری مطالبات آنان شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حجت الاسلام سید شهنشاه نقوی طی سخنانی در جمع تحصن کنندگان کویته ابراز داشت: در صورتی که آقای عمران خان نخست وزیر پاکستان تا عصر امروز در جمع تحصن کنندگان حضور نیابد، ما در سرتاسر کشور به تحصن پرداخته و ساختمان سازمان های دولتی و حکومتی همچون پارلمان، دفاتر وزرای ارشد و خانه های فرمانداری ایالت های چهارگانه را محاصره خواهیم نمود.

وی ابراز داشت: مادران و خواهران ما از چهار روز گذشته در سرمای شدید و طاقت فرسا به همراه اجساد عزیزان بی گناه خود تحصن کرده اند، ما به دولت تا پایان عصر امروز برای پذیرفتن مطالبات تظاهرات کنندگان اولتیماتوم می دهیم.

وی افزود: قانون اساسی این کشور و ساختار اصلی این کشور بر مبنای اسلام و با مشورت از دو عالم شیعه تدوین و تصویب گردید، شیعیان هزاره از 22 سال گذشته هدف حملات مختلف تروریستی قرار گرفته اند که نزدیک به 2 هزار کودک در این حملات جان خود را از دست داده اند، اما تاکنون هیچکدام از عاملان این حوادث تروریستی شناسایی و بازداشت نشده اند.

همچنین هیئت ویژه سه نفره متشکل از حجج اسلام آقایان شبیر حسن میثمی، سید ناظر عباس تقوی و عابد رضا عرفانی به دستور علامه ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان ساعاتی پیش وارد کویته شده و در جمع تحصن کنندگان شیعه واقع در جاده کمربندی غربی این شهر حضور یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین علامه سید ناظر عباس تقوی پس از حضور در جمع تحصن کنندگان طی سخنانی ابراز داشت: ما برای ابراز همدردی و اعلام همبستگی خود در اینجا حضور یافته ایم، جنایت بسیار بزرگی به وقوع پیوسته است و به نظر من این حادثه یکی از بزرگترین حوادث و جنایت های تاریخ تشیع پاکستان است.

وی افزود: افرادی کشته شده اند که تنها برای امرار معاش خود و کسب رزق حلال در چند صد متری عمق زمین کارگری می کردند، این افراد به هیچکدام از احزاب و یا گروه های سیاسی وابسته نبوده اند، این جنایت بزرگ سوالات بسیاری را در قبال عملکرد سازمان های امنیتی و نیروهای مسلح پاکستان ایجاد می کند، کسانی که مدعی دارا بودن بزرگترین نیروی انسانی در نهادهای اطلاعاتی خود هستند، کسانی که مدعی رتبه اول در بین سازمان های اطلاعاتی هستند در حفاظت از شهروندان خود قاصر مانده اند.

حجت الاسلام ناظر تقوی خاطرنشان کرد: من از نهادهای حکومتی پاکستان سوال می کنم که حفاظت از جان و مال شهروندان وظیفه چه کسی است، مدعیان برپایی دولتی همچون حکومت پیامبر اسلام(ص) کجا هستند؟ این اقدامات در راستای منزوی نمودن ملت شیعه صورت می گیرد.

 

ارسال نظر

 
1